23948sdkhjf

Fra seks til otte spor på Køge Bugt Motorvejen

Vejdirektoratet har nu samlet de rådgivere, der skal forberede udbygningen af Køge Bugt Motorvejen, hvor to nye spor efter planen åbnes i 2016.

Det fortæller Vejdirektoratet i en aktuel pressemeddelelse.

Om fem år skal der således være otte spor i stedet for seks på strækningen mellem Greve S og Solrød S, og samtidig skal der bygges et nyt rampeanlæg ved Egedesvej.

Rambøll A/S tager sig af vej- og miljøteknik, Gimsing & Madsen/Atkins A/S er valgt som rådgiver på broer og bygværker, Vesterholts Eftf. ApS som rådgiver på landskab og æstetik, mens miljø- og naturteknik bliver varetaget af Grontmij Carl Bro A/S.

»Jeg er glad for, at vi har fået nogle rigtigt stærke spillere med på holdet, så vi kan komme i gang med projekteringen og få udbygget motorvejen til glæde for de mange trafikanter, der dagligt kører på strækningen«, siger projektleder Preben T. Pedersen fra Vejdirektoratet.

Rådgiverne går nu med afsæt i anlægsloven og VVM-redegørelsen i gang med en yderligere detaljering af udbygningen.

»Rampeanlægget og de nye spor skal stå klar til brug i 2016. Med rådgiverne på banen kan vi nu for alvor komme i gang med projektet og gøre klar til besigtigelse, arkæologiske undersøgelser og ekspropriation«, tilføjer Preben T. Pedersen.

Køge Bugt Motorvejen er den mest trafikerede vej i Danmark med et gennemsnit på omkring 100.000 køretøjer i døgnet. Det giver store problemer med trængsel på den sekssporede strækning syd for Greve S.

[add:247]

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078