23948sdkhjf

DEBAT: Forhåbentlig blevet klogere

Det har været interessant at følge debatten om krav til at blive vognmand. Den læner sig til dels op ad konkurrencen fra udenlandske aktører, hvor det ser ud til, at man langt om længe tager fat i problemet omkring ulovligheder.

For så vidt angår etablering som vognmand er jeg helt tryg, det får ingen praktisk betydning, hvad politikerne beslutter, der er nemlig ingen tvivl om, at både transportkøbere og politikere ønsker så meget konkurrence som muligt og så billigt som muligt, også af samme grund man ikke hidtil har taget fat om cabotageovertrædelser mm.

Nej, det afhænger af dem, der skal yde lån og kredit, hvor mange fejlslagne forretninger, der vil blive etableret. Det vil sige banker, leasingselskaber, brændstofleverandører, og I er vel forhåbentlig blevet lidt klogere denne gang! Er I ikke?


Jens-Ole Larsen
Dalsvinget 22
4200 Slagelse

Det kan ikke gå hurtigt nok med at indføre skrappere krav til egenkapitalen (ikke bankgaranti). De svage vognmænd sænker altid prisen (og fristes til at køre ulovligt), inden de lukker helt.

Dermed har de stjålet kunder fra de lovlydige vognmænd, der senere kan risikere at dø pga. dette.

Alle de stramme regler starter altid med, at nogle ikke respekterer de eksisterende.


Flemming Petersen
Ole Rømersvej 9
8670 Låsby

[add:209]

[add:250]

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.1