23948sdkhjf

DEBAT: Kommentarer til førerkort-forslag

Ja, det ville nok være en løsning, der kunne sætte en stopper for en del af "snyderiet". Samtidig kunne man så også ændre på tilladelserne og lade dem være sammen med registreringsattesten.

Næste skridt kunne så være, at man reelt fulgte lovgivningen fra EU, og gav danske vognmænd en reel mulighed for at overleve.

Det er ufatteligt, at der er lavet en dansk fortolkning, hvor "permanent" ikke betyder det samme som "fast kørsel", og hvor "løbende aktivitet" ikke er det samme som "kontraktbundet kørsel".

Dette åbner op for, at vognmænd med udflagede køretøjer kan overtage kørslen i Danmark og udkonkurrere danske vognmænd.

Dette gør det attraktivt lige at "snyde " lidt for at se, om man kan overleve en måned mere. Dette gælder også for alle dem, der kører for speditører/disponenter, der presser chauffører og vognmænd til at køre hurtigere og hurtigere for at få kørt så meget som muligt for så penge som muligt.

"Kan du ikke det, så finder vi bare en anden". Denne sætning er der flere og flere, der hører hver dag, og dette stoppes ikke alene ved at lave små "kosmetiske" indgreb. Det skal koste dyrt at snyde - så dyrt at alle forstår det.


Dan F. Jørgensen
Næsbyhave 109
5270 Odense N

Min kommentar er:

Folk, der vil snyde, snyder, uanset hvordan det bliver lavet.


Frank J.Petersen
Landvadhøj 2
9320 Hjallerup

Det var en spændende udsendelse på DR1 torsdag aften. Den viser med al tydelighed, at der er nogle ministre, der er galt afmarcheret, og der skal aktioner til - flere storvognkontroller, og det skal være nu, inden det bliver for sent, og der skal laves et storvognspoliti nu.

Udsendelsen viste også, at dygtige reparatører og leverandører til autobranchen også kan falde i den forkerte grøft og blive lovbrydere.

Santionerne over for disse karle bør være af en sådanne størelse, at de kan konstatere, at dette burde de ikke have givet sig ud i. Hvis en vogn bliver stoppet med magneter monteret, så vil reaktionen fra vognmanden være "det er ikke noget, jeg kender til". Der må vi så sige om igen. Han burde interessere sig blot en smule for det, der sker i hans butik.

Vognmand og chauffør bør som minimum af med kortet i mindst tre år og fratages retten til i fremtiden at have noget med en vognmandsforretning at gøre, også administrativt. Dette vil også medføre, at der bliver renset ud blandt de brådne kar i branchen.


Kurt Gjelstrup-Jørgensen
Formand, Landsklubben Danske Godschauffører under 3F
Søvej 12
4140 Borup

[add:248]

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.105