23948sdkhjf

DEBAT: Råb op

Redaktionen har modtaget et nyt debatindlæg:

Krogene, det er meget mildt sagt, for det er ikke et lille problem, vi står med. Det er ikke kun vognmændene, men også speditions-firmaerne, der skal have et eftersyn, da det er dem, der lejer de stakler fra øst.

Men med de regler, der er kommet i dag, er der jo ikke så meget at gøre, da det er storvognmændenes og speditørernes største ønske, de har fået opfyldt, så den lovlige menneskehandel kan fortsætte.

Nogle gange fristes man til at tænke på, om de er i lommen på embedsmænd eller politikere, for så tit man hører, at ting tager lang tid i politik, så er det da utroligt, hvor hurtig det kan gå, når bare det er de rigtige, der vil have noget igennem.

Men jo, noget skal gøres, men hvad hvis de danske vognmænd siger, at de bliver holdende, indtil priserne er oppe igen, så får de jo bare øst-lændinge til at køre, og så er vi døde! Vi kan gå ned i løn, så forskellen ikke er så stor længere, men så kan vi ikke leve pga. det leje, priserne er oppe i i dag, og vi dør!

Men vi kan gå direkte til firmaerne og tilbyde at køre for dem, og så må vognmændene arbejde sammen uden om speditions-firmaerne, men nej, for hvem vil have andre til at køre sit gods, og tænk nu, hvis han kunne gøre det billigere, så har man jo ikke det kørsel længere. Så hvilke muligheder er tilbage?

Som jeg ser det, er det kun at få politikerne, embedsmænd og politi råbt op og bede dem om at få fingeren ud og komme i gang, så dansk økonomi kan komme mere i den rigtige retning, for vi (chauffører) bidrager også til statskassen, og så skal de ikke skændes om, hvor meget der skal spares, og hvordan de skal finansiere skattelettelser.

Så jer, der vil noget for dette emne, råb op i de store landsdækkende medier, så den almindelige dansker/forbruger ser/hører, hvordan deres varer kommer til butikken. Og hvordan nogle mennesker bliver behandlet, for i denne sammenhæng tror jeg, det er bedst at være luder frem for at være chauffør fra Østeuropa.


Ulrik Agergaard
Vestergade 31
6971 Spjald

[add:243]

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078