23948sdkhjf

Femern-tunnel skaber problem med farligt gods

Restriktioner i forbindelse med farligt gods kan skabe problemer for en Femern-tunnelm skriver erhvervsbladet.dk.

Mere end 50 lastbiler om dagen eller op mod 16.000 om året sejles med farligt gods på færgen Holger Danske mellem Rødby og Puttgarten.

»De normale Scandlines Færger må ikke sejle med farligt gods. Derfor er færgen Holger Danske sat ind til formålet. Der må sågar kun være 12 passagerer på færgen under en overfart. Derfor er vi i DI Transport lidt bekymrede over, at tunnelløsningen nu anses for at være en ligeså tænkelig løsning på den faste forbindelse som broen. En tunnel vil betyde helt andre krav,« siger direktør i DI Transport Michael Svane ifølg erhvervsbladet.dk.

Farligt gods vil næppe kunne køre gennem en tunnel, da der i tidens løb har været en del alvorlige uheld med forulykkede lastbiler med farligt gods.

DI Transport er i dialog med myndigheder og politikere for at sikre en holdbar løsning, forsikrer Michael Svane.

[add:236]

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.063