23948sdkhjf

Debat: Mere om udvidet forbud

Hvis man nu kommer til at køre 60-80 km/t på motorvejen pga. Hans Chr. Smidts overhalingsforbud, kan andre da bare gøre, som jeg har tænkt mig at gøre, nemlig at køre på landevejene.

F.eks. fra Vejle til Ålborg er vejen da kortere ad hovedvej 13, og der er også andre muligheder. Så må vi jo se, om Hans Chr. Schmidt vinder stemmer af hr. og fru Hansen, der bor op ad de veje, det kommer til at berøre, for jeg kan kun se dette tiltag som stemmefiskeri.

Leif Christoffersen
Tårnet 3, Skærup
7080 Børkop

Jeg har kørt lidt i Jylland, der er mange elefantoverhalinger, men når man så ser nummerpladen, er den meget tit udenlandsk, og de er ligeglade med forbudet. Jeg har ikke set politiet stoppe sådan en, det er for besværligt.

Palle Flackeberg
Sneseretorpvej 6
4733 Tappernøje

Ak ja! Vores ellers glimrende transportminister er desværre i denne sag blevet forkert rådgivet om, hvad der er så farligt ved lastvognes overhalinger på motorvejene.

For nu bliver det først rigtigt farligt, når man som professionel chauffør godt ved, hvem der egentlig er de helt store syndere på disse veje, nemlig: Sløve personbiler med en eller anden form for påhæng - eller gamle vrag fra Østeuropa!

Da jeg også i fremtiden - og dybt i hjertet - håber på et fortsat godt forhold til færdselspolitiet, ønsker jeg dem: "God jagt"!

Jan Krusaa
Henrik Hertz Vej 40
5230 Odense M

Al fokus på dårlig trafikkultur hviler konstant på lastbilerne, da det nok er dem, der er nemmest at få øje på. Derved kommer andre trafikanters adfærd til at stå i skyggen.

Forleden var jeg udsat for ikke mindre end seks "elefantvæddeløb" på E45, da jeg kom kørende i personbilen. Det gjorde mig godt og grundigt gal i skralden.

Men, men, men... disse "elefantvæddeløb" blev ikke udført af lastbiler. Der var tale om personbiler, som nærmest lå side om side, hvor den i yderbanen godt nok kørte to km/t stærkere.

Hvad der får folk til at køre på denne vanvittige måde, ved jeg ikke, men det er i min verden lige så irriterende at ligge bag ved sådan et par "kamphaner", som hver især mener, at den fart, deres fartpilot blev sat til, er den rigtige, og at man derfor absolut ikke har tænkt sig at træde på speederen og få sit forehavende overstået.

Det er også meget tydeligt, at de nuværende overhalingsforbud vist ikke gælder for trailere og campingvogne, og da slet ikke hvis disse er tempo 100-godkendte i Tyskland.

Så inden man revser et helt erhverv og lægger forbud ud, som kun vil tjene til hhv. gene og den danske bødekasse, burde man måske fokusere lidt på alle trafikanters adfærd, som efter min mening bestemt kunne trænge til en revision.

Søren Holm Jensen
Vingemarken 8
9800 Hjørring

Tøsedreng! Tillykke, Hans Chr. Schmidt,du har nu bevist, du er en mand, der sætter handling bag dine ord. Du fortalte for kort tid siden, at nu skulle der lovgives ud af det svineri med elefantoverhalinger på de danske motorveje. Og vupti, nu er der kommet skilte op. Ingen pjat her.

Men kære Hans Chr. Schmidt, jeg synes, du skulle tage skridtet fuldt ud - nemlig helt at forbyde lastbiler. Jeg mener, I kan jo ikke være tilfredse med kun at forbyde dem at overhale.

Nej, vis nu, du ikke er en tøsedreng, og forbyd dem helt. Det er jo desværre den vej, du og dine kloge embedsmænd mener, vi skal gå.

Eller måske skulle vi vognmænd og chauffører hjælpe dig lidt på vej og vise, hvordan Danmark ville se ud med et par dage helt uden lastbiler. Der ville blive rigtig god plads på vejene og i dit køleskab, kære transportminister!


Vognmand Helmuth Rhode Nissen
Mellemvej 4
6541 Bevtoft

Hans Chr. Schmidt burde med ud at køre i lastbil, så han få set sagen fra chaufførens side. Det, der er i gang nu, er kun et udslag af populisme.


Arne Andreasen
Elmevænget 5
5492 Vissenbjerg

Så skal de også forbyde særtransporter i myldretrafiken, og alle dem, der ikke vil køre 90 km/t, og campingvogne, der kun vil køre 70 km/t om sommeren, skal væk fra motorvejen.

Kristian Andersen
Gunnerupmosevej 6
8960 Randers SØ

Ja, der er ingen tvivl om, hvor der ligger flest stemmer til politikerne.

Jens P. Dyrberg, vognmand
Østerskovvej 32, Ilskov
7451 Sunds

Dette er kun endnu et eksempel på, at de, som sidder som administratorer, er inkompetente idioter. En del af dem har vel ikke engang et kørekort, men klippekort til bussen.

Dette her vil give meget mere kaos og farlige trafiksituationer, for der er altid en, der kun vil lalle af sted med 75 km/t, og det har vedkommende jo lov og ret til, men denne person kan skabe ravage som aldrig før, for slet ikke at tale om køretøjer med mange rotorblink. De kan fandeme også skabe panik, ikke fordi de gør noget galt, men man kan tydeligt se, at der altid er kø bag dem, men aldrig foran, og det er fordi, folk bliver simpelthen nervøse med alt det blink.


Niels Jørgen Nielsen
Lyrevej 8
8940 Randers SV

Du er ikke den eneste, der i dette stiller et meget stort spørgsmålstegn ved, hvad der sker i Danmark, når det drejer sig om lastbiler.

Vi skal på efterudannelse, vi skal investere i filtre og passe på vores miljø, som den eneste faggruppe, og nu skal vi alle sammen køre i lange rækker med en forrest, der nok skal bestemme, hvor stærkt vi må køre. Det, kan jeg godt se, virkelig gavner vores miljø, og trafiksikkerhed, som man har så travlt med.

Nej, lad os en gang for alle bevise, at nu er nok nok, og lad os alle køre hjem og lade privatbillisterne have hele motorvejen for dem selv. Dog var det så et must, at alle oliechauffører bakkede op om det og også blev hjemme.

Så kunne hr. og fru Danmark bare give den noget på gasseren og komme derudaf, altså så længe de havde noget tilbage i tanken. Der er vist nogen, som glemmer totalt, hvorfor vi er ude i trafikken, og det er vist nok på allerhøjeste tid, at der er nogen, som finder ud af hvorfor.

Mit ønske til jul i år, er at vi alle, der beskæftiger os med transport, på den ene eller anden måde, tager os ekstra 14 dages velfortjent juleferie startende den 6. december. Det var vist ønsketænkning, at dette kunne leves ud i livet.


Kenneth Petersen
Åvænget 2
4891 Toreby

[add:237]

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.111