23948sdkhjf

Debat: Chauffør-regning helt rimelig

Den EU-befalede efteruddannelse for chauffører giver stadig anledning til debat. Redaktionen har modtaget yderligere en række debatindlæg:

Jeg mener, at det er rimeligt, at chaufførerne selv betaler. De kan stoppe ansættelse efter to dage, og så har arbejdsgiveren betalt for noget, han ikke har mere.

Debatten er først blusset op, da de selv skulle betale.

Palle Flackeberg
Sneseretorpvej 6
4733 Tappernøje

Uha da, der er sørme folk i 3F, som sidder og kigger med, og nu har de også fundet ud af, at chaufførerne skal til lommerne for at bestride deres ret så samfundstjenelige job.

Men det var da rart, om man i 3F kom i omdrejninger og begyndte at gøre lidt for alle de skillinger, chaufførerne indbetaler. Det er ikke kun et spørgsmål om, hvorvidt de skal gøre noget, men snarere et spørgsmål om, hvor hurtigt.

Som medlem i 3F betaler man i hvert fald en gevaldig pris for det månedsblad, som de udsender, så mon ikke der skulle være en lille skilling til at hjælpe chaufførerne med at betale.

Om det er verdens dyreste plastikkort eller verdens dyreste månedsblad, det er vel lige fedt.


Claus Filipsen
Toftevej 14
5591 Gelsted

Tudekiks til 3F. Det er fantastisk, at 3F har været med til at indføre det nye EU-kvalifikationskrav, som der har været arbejdet med de seneste fire år, så den store overraskelse kan det vel ikke være for sådan en stor organisation.

Måske har forhandlerne nydt for meget højt belagt smørrebrød i stedet for at tænke på deres medlemmer. Et af resultaterne er bl.a., at TSU-simulatorerne, som er støttet af 3F og DTL, har fået en meget aktiv placering i den danske fortolkning af loven, så til egen vinding er det o.k., men for egne medlemmer?


Bjarne Lind
de Lichtenbergsvej 33
8500 Grenaa

[add:227]

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.132