VBG med ny koblingsteknik
Efter en tid med rationalisering er VBG klar til atter at øge aktivitetsniveauet i Danmark. Med udvidet produktprogram og ny salgsstrategi vil der nu blive sat ekstra fokus på den personlige kundekontakt.
VBG Group Sales A/S i Ejby, som indgår i den børsnoterede svenske VBG-koncern, afsætter bl.a. sammenkoblings- og sikkerhedsudstyr til last- og påhængsvogne på det danske marked. Det drejer sig hovedsageligt om gruppens egne mærker – VBG, OnSpot, Armaton, Edscha og Sesam.
Sortimentet er netop blevet udvidet med de to sidstnævnte varemærker inden for forskydelige tag til forvogne og påhængskøretøjer, og man er tæt på at være klar med næste generation af nøgleproduktet MFC – en effektivitetsfremmende koblingsanordning, som muliggør tilkobling af påhængsvogne, uden at chaufføren forlader lastbilens førerhus.
»Den ny version muliggør samtidig tilslutning af hydraulik. Således kan det komplette påhængskøretøj med både elektricitet, pneumatik og hydraulik tilkobles hurtigt, enkelt og sikkert fra
førerhuset,« lyder det fra Per Mikkelsen, adm. direktør for VBG Group Sales A/S, som lige nu tæt følger den afsluttende feltprøvning af produktet.
Ifølge direktøren har hele VBG gennemgået en rationaliseringsproces, som både har indebåret sammenlægninger og personalereduktioner.
»På koncernniveau er fire produktionssteder slået sammen til to, og i de enkelte salgsselskaber har vi gennemført omkostningsreduktioner,« fortæller han.
Det udvidede produktprogram samt EU’s harmoniseringskrav til lastvognsopbygning, som mange medlemslande allerede har implementeret, nødvendiggør, at især den direkte kundekontakt skal vægtes højere, vurderer Per Mikkelsen.
»Det bliver simpelthen nødvendigt at bruge mere tid på flere kunder,« siger han.
[add:179]