Scania indgår serviceaftale med HMK
Pr. 1. november har Scania Biler A/S overtaget service- og reklamationsansvaret for HMK’s tank-, trailer- og specialprodukter i det meste af Danmark.
Aftalen mellem Scania Biler og HMK gælder for hele Danmark, bortset fra det nordjyske område, hvor HMK’s afdelinger i Aalborg og Hjørring fortsat vil have ansvaret for service og reklamationsarbejde.
Med aftalen overtager Scania Biler HMK’s nuværende serviceanlæg i henholdsvis Fredericia og Greve ved København, ligesom de nuværende medarbejdere følger med til Scania Biler. HMK’s servicechef Peter Kolind fortsætter som ansvarlig for HMK’s eftermarkeds-aktiviteter.
Fokus på udvikling
Om baggrunden for at indgå den omfattende serviceaftale med Scania Biler forklarer HMK’s adm. direktør Peer Mørk:
»Hos HMK ønsker vi at fokusere endnu mere på udvikling og produktion af vores specialer, som er olie- og benzintankbiler i aluminium, ”multispace” specialtrailere i glasfiber, tankcontainere samt nicheprodukter til bl.a. Forsvaret.«
»Ved at outsource det meste af servicearbejdet til Scania Biler, der har 17 lastbilanlæg spredt over det meste af landet, kan vi fokusere mere på vores kerneområder, og ved at beholde serviceafdelingerne i Aalborg og Hjørring vil vi samtidig bevare ekspertise og kundenærhed på servicesiden,« tilføjer Peer Mørk.
HMK Group A/S med hovedsæde i Aalborg har produktion i Aalborg, Hjørring og Hjallerup og beskæftiger ca. 230 medarbejdere.
Scania Biler A/S beskæftiger i alt knap 500 medarbejdere.[add:129]