23948sdkhjf

Færdselskampagner på poser og flasker

Fremover kan det være en indkøbspose fra et supermarked, der minder om, at man skal huske at spænde sikkerhedsselen eller lade bilen stå, hvis man har alkohol i blodet. Det kan også være etiketten på en mineralvandsflaske. 

For Rådet for Større Færdselssikkerhed bejler til kommercielle partnere for at udbrede budskabet om sikkerhed i trafikken. Det oplyser DR. 

”Min ambition er at få et bedre økonomisk grundlag. Derfor udvikler vi partnerkoncepter, hvor vi udvider vores samarbejde til også at omfatte private virksomheder,” siger administrerende direktør Anders Rosbo. 

Dermed udvider rådet sin samarbejdsstab til andre end Dansk Cyklist Forbund eller TrygFonden. 

En ægte win-win

Når samarbejdet kommer i hus, vil der ifølge Anders Rosbo være tale om en ægte "win-win-situation". Rådet får flere penge til at drive kampagne for, mens samarbejdspartnerne skal forpligte sig til at udforme en trafiksikkerhedspolitik. 

”Det betyder, at vi kan komme ud året rundt og ikke kun satse på et par kampagner om året og samtidig udkommer vi på helt nye kanaler, uddyber Anders Rosbo. 

[add:4]

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078