Mere debat om tyske nær-chauffører
De seneste dages artikler om, at danske vognmænd søger tyske chauffører til nærdistribution i Danmark har fået flere til at komme med kommentarer. Det gælder blandt andet Flemming M. Vestergaard, Gråsten, der skriver:
"Der søges vel knap 200 lastbilchauffører i hele Danmark, og det kunne helt sikkert bringes meget længere ned med bedre arbejds- og lønforhold.
Men det er måske ikke helt tilfældigt, at behovet for udenlandsk arbejdkraft bliver så uopsætligt lige op til de nye lønforhandlinger."
Flemming M Vestergaard
Grævlingevej 9
6300 Gråsten
Steen Gjelstrup, Køge har sendt en kommentar til Bjarne Märcher, som i går foreslog, "at man i fællesskab satte fragtraterne op i stedet for at prøve at forsøge at kvæle hinanden, og samtidig kunne beholde danske chauffører på danske biler." Steen Gjelstrup skriver:
"Jeg er helt enig i, at fragtraterne skal markant op. Det vil så gøre, at den tomkørsel, som finder sted i alt for stort omfang, vil blive udnyttet til gavn for miljøet, og ikke mindst måske færre vogne på gaden. Vi oplever dagligt, at de forskellige speditører-fragtcentraler ikke arbejder sammen, og som der bliver sagt i indlægget, konkurrerer man stadig på prisen."
Steen Gjelstrup
Værftsvej 8
4600 Køge
Vi slutter med Jens Jespersen, Tirstrup, der har sendt denne kommentar:
"De vognmænd, der vil benytte tyske chauffører, kender ikke noget som
helst til kvalitet, og er slet ikke klar over,
at mange danske firmaer ikke vil se udlændinge på deres grund."
Jens Jespersen
Ballevej 17, Tirstrup
8400 Ebeltoft
[add:72]