23948sdkhjf

Hvorfor skal jeg gå 1/3 ned i løn?

Chauffør Lars Thomsen, Grindsted har sendt os dette indlæg:

"I TV-avisen 24.01.05 udtaler Poul Juelsbjerg, direktør for Arbejdsgiverforeningen ATL, at han ser det nødvendigt at hente arbejdskraft i udlandet (Østeuropa?), da der p.t. ikke er uddannede chauffører nok.

Med det nye direktiv fra EU skal jeg gå 1/3 ned i løn, det er hvad vores familie på to voksne og to børn skulle bruge til hygge, hobbys og ferie-fritid. Jeg kan ikke forstå, at de vil tage brødet ud af munden på os.

Vognmændene skal have to chauffører på hver lastbil, det må da være en omkostning, der kan få dem op af stolene? Alt dette p.g.a. 48-timers reglen.

Hvor mange timer har politikerne om ugen? Hvad med læger, direktøren med bestyrelsesposter? Det kunne vel også give ekstra jobs? Skal det altid være den "lille mand", der skal plukkes?

Hvis det er ulovligt at tjene lidt ekstra uden at blive gjort til en kriminel, står verden ikke længere, og glem ikke, at vi betaler jo også skat af det, vi tjener, men det er måske bedre, at skattepengene går til Østeuropa i stedet for til den danske statskasse?

Man skal huske på, der er et afsavn ved jobbet, vi sover i bilerne rundt om i Danmark/Europa, hvor vi ikke ser kone/børn i dage/uger ad gangen, ydermere har vi dobbelt husførelse.

Hvis dette direktiv træder i kraft, er mit job snart til rådighed for to polske chauffører. Men inden det kommer så langt, vil jeg og mine kolleger være med til at kæmpe for vores job, så det kan udføres på en måde, så vi kan leve af det og beholde vores job, det vi har arbejdet for i så mange år.

Som reglerne er i dag, kan vi stadig have en løn vi kan leve af. Hvis de nye regler træder i kraft fra 23. marts 2005, håber jeg, at alle chauffører og vognmænd kan stå sammen og lade bilerne stå, indtil EU og Folketing kommer på bedre tanker.

Og sidst men ikke mindst: hvor er vores fagforening i denne sag? Ingen af mine kolleger, jeg har talt med, har hørt fra dem."

Med venlig hilsen

Chauffør Lars Thomsen
Ribersvej 236
7200 Grindsted

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.071