23948sdkhjf

Ny struktur hos Volvo

”Ændringerne er en naturlig konsekvens af, at Volvo sidste år købte Bilia, som i dag hedder Volvo Truck Center Aalborg.”

Sådan forklarer Henrik Kyst, som indtil 1. marts var markeds-kommunikationschef hos Volvo Lastbiler Danmark, de rokeringer på ledende poster, er netop er sket i den danske Volvo organisation.

Tre grupper

Volvo i Danmark er nu delt op i tre grupper, nemlig de Volvo-ejede forhandlere, de private forhandlere og den del, der tager sig af det direkte salg til storkunder.

Carsten Abel, adm. direktør for Volvo Lastbiler Danmark, bliver også adm. direktør for de Volvo-ejede forhandlere, mens Volvo Lastbiler Danmarks salgsdirektør Klaus Klyver også bliver ansvarlig for de private Volvo forhandlere.

Tættere på kunderne

”Man kan sige, at vi nedtoner den danske importørdel, for derved at komme tættere på kunderne,” siger Henrik Kyst, som selv er trådt et trin op ad stigen, idet han er udnævnt til salgs- og marketingchef for Volvo Truck Center København. Selskabet er Volvo-ejet og har afdelinger i Tåstrup, Nærum og Frederikssund.

Ifølge Henrik Kyst berøres Volvo Busser Danmark ikke af ændringerne.

Henrik Kysts job som markeds-kommunikationschef overtages 15. april af Peter Andersen, som i fire år har været marketingchef hos MAN Last og Bus A/S i Glostrup.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.068