23948sdkhjf

Vagn Østergaard går imod dom

I den tidligere dom over den daglige leder fra Super Transport ApS hedder det, at han ikke må drive forretning. Alligevel har han underskrevet flere aftaler og ansættelseskontrakter.

Lastbil Magasinet er p.t. ved at rekvirere den tidligere dom over Vagn Østergaard Knudsen. I præmisserne hedder det blandt andet, at han på grund af sin gøren og laden ikke må drive virksomhed.

På trods af det kan flere tidligere chauffører hos Super Transport bevidne, at det var Vagn Østergaard Knudsen, der trak i de daglige tråde og satte sin signatur på deres ansættelseskontrakter.

Det samme er tilfældet, hvor chauffører har fået en check i hånden fra arbejdsgiveren. Her er navnetrækket også Vagn Østergaard Knudsens.

Tilsyneladende ser han på den måde stort på sin tidligere dom for rullende økonomi i flere selskabssammenhænge. Her blev faderen til Super Transports ansvarlige leder Peter Østergaard Knudsen og direktøren samme sted Kim Østergaard Knudsen nemlig frakendt retten til at beskæftige sig med virksomhedsdrift.

I vælten andre steder

For kort tid siden var det også Vagn Østergaard Knudsen, der sad ved forhandlingsbordet og indgik og underskrev det frivillige forlig med SiD Transportgruppen vedrørende en chaufførs tilgodehavende på cirka 25.000 kroner. Penge, som i øvrigt ikke blev betalt inden betalingsstandsningen 1. marts i år.

Tidligere chauffører kan samstemmende berette, at de aldrig hverken har set eller hørt noget til sønnerne Peter og Kim Østergaard Knudsen.

Ifølge andre kilder var det også Vagn Østergaard Knudsen, der indgik aftaler med kørselsrekvirenterne. Det betyder så, at han til trods for den tidligere dom har indsat sine sønner som rendyrkede stråmænd med halmen strittende ud af ørerne.

Peter Østergaard Knudsen blev ifølge Færdselsstyrelsen godkendt som ansvarlig leder i Super Transport via dokumentation for at have drevet vognmandsvirksomhed med små biler.

Også på spil

Sidste år i november svang Vagn Østergaard Knudsen også pennen. Det skete, da han underskrev en huskeseddel til chaufførerne, hvor de blandt andet får besked på at holde sig til anviste rute:

”Der skal køres efter den anviste rute fra speditør eller Super Transport ApS. Vi skal have kopi af jeres kvittering vedrørende kørepenge. Hvis vi ikke får denne, vil de blive fratrukket jeres løn.”

Desuden fremgår det af huskesedlen, at firmaet alene vil yde 1.500 kroner pr. måned i tilskud til telefonregningen.

Ingen brokkeri, tak!

Endelig får chaufførerne ordre på, hvordan de skal forholde sig, hvis de er utilfredse med noget:

”Hvis I har noget at brokke jer over så vær venlig at ringe til undertegnede eller kontoret. Jeg håber, at I er voksne nok til at fortælle, hvis der er noget, I ikke er tilfredse med frem for at skulle fortælle det til diverse kolleger eller andre som gider høre på.”

Vagn Østergaard Knudsen påpeger også, at køretøjerne helst skal tankes bestemte steder: ”Vær venlig at købe diesel til den billigste pris!! Stocker – IPS.”

Ifølge kilder har selskaberne nu fået ørerne alvorligt i maskinen efter betalingsstandsningen. Især Stocker står ifølge oplysningerne med en heftig olieregning efter flittig brug af tankkortene.

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.062