Sidste nyt om Drejergård
En tidligere chauffør hos Drejergaard henvendte sig i fredags til Lastbil Magasinet, og ifølge ham er der endog tætte kontakter mellem Scan-Køl folkene i Ejstrupholm og Drejergård Transport, Horsens.
Chaufføren fastholdt nemlig, at den grønne Volvo FH, som samme dag læssede fisk i Hirtshals til Spanien, er forsynet med Drejergård logo, men reelt er det Linda Margrethe Nielsen, gift med Jørgen Østergaard Nielsen, Scan-Køl Ejstrupholm, som har leaset bilen i første omgang, og på papiret videreudlejet den til Johnny Jørgensen, Drejergård.
Ifølge kilden er tilladelsen i bilen dog også fra firmaet med ID nummeret 60402 - alias Drejergård Transport, Uthvej 49, Horsens.
Spørgsmål til Færdselsstyrelsen
Pr. mail bad Lastbil Magasinet i fredags Færdselsstyrelsen svare på, om der er tilladelser enten hos Linda Margrethe Nielsen som privatvognmand eller i hendes selskab Scan-Køl Spedition ApS.
Samtidig stillede vi nogle relevante spørgsmål vedrørende Johnny Jørgensen og hans 32 tilladelser. Da flere tidligere chauffører fra vognmandsfirmaet nu uafhængigt af hinanden har fortalt, at der på deres opsigelse står, at Drejergård lukker på grund af økonomiske problemer, er det relevant at spørge til hans kapitalgrundlag i styrelsen. Er pengene ædt op, må ejeren have pligt til at returnere sine tilladelser.
Skal holdes hen med snak
”Da jeg stoppede hos Drejergård, blev jeg ringet op af en af mine kolleger. Han sagde, at jeg skulle ringe til Kim Holst hos Scan-Køl, så kunne jeg komme med i det selskab, som de er ved at oprette. Jeg har ladet mig fortælle, at Kim Holst snart skal på vognmandskursus, men indtil han får sine tilladelser, er det meningen, at firmaet i al ubemærkethed skal køre på Drejergårds tilladelser,” fortæller den tidligere chauffør.
Konstellationen Holst/Holst, Jørgen Østergaard Nielsen og tidligere Drejergård chauffører blev Lastbil Magasinet allerede præsenteret for onsdag i sidste uge af et par andre chauffører, som også blev mødt med det omtalte tilbud.
Fælles firma
Meningen er tilsyneladende, at brødrene Kim og Per Holst samt Jørgen Østergaard Nielsen hver skal indskyde 100.000 kroner i et nyt transportselskab. Men hvad der er mere interessant er, at 13 chauffører samtidig hver skal indskyde 25.000 kroner.
Sammenlagt har man så en kapital på 625.000 kroner, som kan stilles som sikkerhed i Færdselsstyrelsen og udløse 13 tilladelser den anden vej.
Per Holst var ansat hos Jørgen Østergaard Nielsen, inden Scan-Køl Transport gik konkurs. Han boede dengang i udlandet, mens broderen Kim Holst, stadig ifølge kilden, kørte lidt som afløser.
Om Johnny Jørgensen så skal figurere på rollelisten senere hen i Ejstrupholm, det melder historien ingenting om på nuværende tidspunkt.