Nye transportskabe med integreret ophæng
Konceptet har været lang tid undervejs, men i løbet af sommerhalvåret blev idéen testet hos et svensk firma, som har specialiseret sig i afprøvning af emner til bil industrien. Under testen blev skab og ophæng udsat for påvirkninger helt op til 10 G - dvs. at et reservehjul på 90 kg under en sådan test vejer 900 kg.
»Resultatet af testen var yderst positivt, så nu glæder vi os til at introducere konceptet på det danske marked,« udtaler Kim Krüger Kristensen, AKA Vejen A/S.
»Vi er kommet frem til en løsning, som er nem at håndtere, men vigtigst af alt, den giver sig udslag i lavere omkostninger og billigere priser,« siger Kim Krüger Kristensen, der også nævner vægten på det integrerede ophæng, ca. 24 kg, som en fordel, samt muligheden for en bedre frihøjde.
»Hos AKA er vi ikke i tvivl om, at konceptet vil betyde ændrede arbejdsgange hos de autoriserede forhandlere. Tidligere blev skabet bestilt og monteret som noget af det sidste - nu kan det bestilles og sendes direkte til maleren, hvorefter det blot skal monteres med 12 eller 16 bolte,« siger Kim Krüger Kristensen.