23948sdkhjf

En helt anden side af Super Transport

Vognmanden har vist gyldige forsikringer og tilladelser hos speditørerne. Nu vil de dog have en forklaring på, hvad der egentlig foregår. En enkelt kørselsrekvirent vil desuden have bevis fra fagforeningen på uregelmæssigheder, inden stregen trækkes.

Adm. direktør Johnny Holm Jensen, DFDS Transport A/S Danmark, vognmand Jan Funder, Hvidovre, og trafikchef Mogens Nørholm, Thermo-Scandia Aalborg.

De tre herrer repræsenterer firmaer, som kan få problemer med deres transporter fra danske slagterier, hvis slagteriarbejderne står last og brast med kolleger, ansat hos Super Transport ApS.

Vognmandsfirmaet med adresser i København, Glostrup og Helsingør trækker for de tre speditører fra både Danish Crown og Steff-Houlberg i Ringsted, Slagelse, Sæby, Esbjerg, Vojens og Herning.

Formanden for NNF, Peder Pedersen, Esbjerg, mener, det er problematisk, når der kører en sag om et krav fra en tidligere ansat hos Super Transport. Et forhold, som har medført et ikrafttrådt strejke- og blokadevarsel mod Super Transport. Firmaet har i øvrigt heller ikke indbetalt feriepenge til sine ansatte.

Lidt af en melding

”Det lyder voldsomt,” mener Jan Funder, Hvidovre, da han får forelagt tingene.

Generelt blander han sig ikke i andre folks gøren og laden, som han siger. Men med udsigten til at få problemer ved afhentning af varer vil han dog bede om Vagn Østergaard Knudsens forklaring.

”Vi vil forholde os til oplysningerne og høre, hvad det er for noget – og så handle ud fra det,” fortæller Jan Funder.

Vognmanden fra Hvidovre forklarer, at han har set både gyldige forsikringspapirer og tilladelser, og at han kun har en enkelt bil kørende fra Super Transport. Samarbejdet blev indledt for cirka tre måneder siden.

”Men jeg ved, at Super Transport har bestilt en stribe biler, som dog ikke er leveret, og at de har en hulen masse biler kørende hos DSV,” påpeger han.

Lidt fortørnet

Den adm. direktør hos DFDS, Johnny Holm Jensen er lidt fortørnet over, at han skal høre oplysningerne om forholdene hos Super Transport ad andre veje end fra firmaet.

”Med det antal biler, vi beskæftiger, er vi lidt overraskende over, at vi skal høre det her ude i byen. Samarbejdet har ellers fungeret til ug med kryds og slange,” siger Johnny Holm Jensen.

Nu vil han have et møde med Vagn Østergaard Knudsen, så forholdene kan blive afdækket.

”Vi har et ansvar som Danmarks største virksomhed på området, så vi vil tone rent flag,” påpeger den adm. direktør.

Han pointerer også, at samarbejdspartnerne på vejen skal overholde loven, men Johnny Holm Jensen vil nu have tingene afklaret med Vagn Østergaard Knudsen, inden det besluttes, hvilke konsekvenser der skal drages.

Personlig samtale

Inden samarbejdet med Super Transport blev der forevist forsikringer og tilladelser, og Vagn Østergaard Knudsen var kaldt ind til en personlig samtale.

”Vi har ikke noget at udsætte på Super Transport, men vi har ikke haft hans økonomi inde til granskning. Vi har også et glimrende samarbejde med de danske slagterier, som vi ikke vil sætte over styr. Nu vi hører det her, vil vi give vognmanden en fair chance for at forklare sig,” siger Johnny Holm Jensen.

Ikke dømmes på forhånd

Standretter er ikke lige trafikchef Mogens Nørholms kop te.

Han vil derfor gerne have noget på skrift, inden han begynder at dømme folk. Også i Aalborg har Super Transport præsenteret gyldige forsikringer og tilladelser.

”Jeg vil gerne samarbejde om tingene, og jeg vil gerne have noget håndgribeligt fra fagforeningen. Når jeg har det, vil jeg lade Super Transport forholde sig til det, inden jeg drager konsekvenserne,” pointerer Mogens Nørholm, Thermo-Scandia.

Efter den samtale tog Lastbil Magasinet kontakt til faglig sekretær Torben Kofoed, Chaufførernes Fagforening København, som vil levere de håndgribelige beviser for trafikchefen.

Kan undre

Super transport har en direktør, der hedder Kim Østergaard Knudsen. Den ansvarlige leder hedder Peter Østergaard Knudsen. Med det in mente kan det undre, at forhandlinger om kørsel tilsyneladende foregår med Vagn Østergaard Knudsen, som ifølge en kilde er far til de to.

Vagn Østergaard Knudsen har en lang række konkurser bag sig. Desuden har han adresse i Malmö, men tilsyneladende er det ham, der både underskriver de ansattes ulovlige ansættelseskontrakter og laver aftaler med kørselsrekvirenterne.

Om det så er fra Banegårdspladsen, København, Naverland 2 i Glostrup eller fra adressen på Montebello Alle 4 A, Helsingør, det er en helt anden sag.

Læs også artiklen: ”Hører ikke til i det pæne selskab.”

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.079