23948sdkhjf

Super Transport betaler ikke feriepenge

I de seneste dage har en lang række tidligere chauffører hos Super Transport henvendt sig til Lastbil Magasinet. Efter tur har de så undersøgt, om selskabet indbetaler deres feriepenge. Det er tilsyneladende ikke tilfældet.

Den er hel gal hos selskabet med de tre adresser: Super Transport ApS, Banegårdspladsen 1, 6., København. Naverland 2, 2., Glostrup, og endelig Montebello Alle 4 A, Helsingør.

Det kan en god håndfuld tidligere chauffører efterhånden berette over for Lastbil Magasinet. Det skorter nemlig ikke på henvendelser fra fratrådte ansatte, som på den ene eller anden måde kan fortælle om økonomiske mellemværender med firmaet.

På bladets vegne tog chaufførerne kontakt til Feriekontoret.

Samstemmende kan de så berette, at der ikke er indbetalt én eneste krone i feriepenge fra Super Transport til deres konto.

Èn enkelt af chaufførerne påstår endda, at han spurgte, om det gjaldt for samtlige ansatte hos firmaet med tre adresser. ”Det er tilfældet, lød tilbagemeldingen.”

Speciel kontrakt

Set i lyset af den oplysning giver punkt 9 i chaufførernes ansættelseskontrakt endelig mening:

”Ved XX' (chaufførens navn, red.) eventuelle fratræden, udbetales der kun feriepenge, for hvilken betaling fuldt er indgået."

Nu har man i Super Transport så det standpunkt, at man ikke tager telefonen. Det vil ellers være interessant at vide, om ledelsen mener, at deres chauffører - med den passus i kontrakten - fraskriver sig retten til feriepenge, bare de ikke er indbetalt til feriekontoret.

Det er ikke godt

Den manglende indbetaling af feriepenge kommenteres på følgende vis af specialkonsulent Lis Caspersen, Færdselsstyrelsen:

”Ja, det er ikke så godt, for det er en lovovertrædelse. Men nu kigger vi lidt på tingene i de nærmeste dage.”

Super Transport er uorganiseret. Det betyder, at feriepengene ifølge loven skal indbetales kvartalvis.

Lastbil Magasinet har overladt Lis Caspersen den noget særprægede ansættelseskontrakt fra Super Transport (omtalt på hjemmesiden i går, red.), samt direktionens årsberetning fra juli 1999 til juli 2000, hvor man åbenlyst erkender kørsel med fem biler uden at være i besiddelse af tilladelser.

Det skriver direktionen ganske vist ikke, men til gengæld fortæller Lis Caspersen, at de to første vognmandstilladelser kom i hus i oktober 2000.

Læs dagens anden artikel om samme firma: "Lang række af lukkede selskaber"

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.079