23948sdkhjf

Lukkede vognmands telefon uden varsel

Teleselskabet Sonofon får nu en advokat på halsen, fordi vognmand Kjeld Frederiksens 14 biler uden varsel mistede mobilforbindelsen. Til gengæld gik der fire lange døgn med at få klartonen tilbage i røret.

”Vi har sat en sagfører på sagen, fordi vi mistede mange penge, da vi ikke havde kontakt til bilerne i fire dage. Jeg synes, det er underligt, at telefonerne ikke kan åbnes lige så hurtigt, som de blev lukket,” mener Sussi Olsen.

Hun er ansat på kontoret hos vognmand Kjeld Frederiksen, Herfølge, som driver transportvirksomhed med 14 biler.

Kjeld Frederiksen benytter Sonofon. Det vil sige, det gør han frem til 23. august, hvor hans telefonselskab kommer til at hedde Tele Danmark.

Det var netop vognmandens ønske om at flytte telesamarbejdspartner fra Sonofon til Tele Danmark, der kom til at koste ham forbindelsen til sine chauffører.

Kunne ikke lade sig gøre

For en tid siden besluttede Kjeld Frederiksen at flytte over til Tele Danmark. I første omgang afviste Sonofon skiftet med den begrundelse, at vognmanden havde et halvt års opsigelse på sin aftale. Han kunne tidligst skifte i februar næste år, lød den skriftlige tilbagemelding.

9. august lukkede Sonofon så uden varsel samtlige mobiltelefoner i firmaet.

Da Sussi Olsen kontakter telefonselskabet, får hun den besked, at mobiltelefonerne er lukket, fordi vognmanden skal overgå til Tele Danmark.

Hos Tele Danmark kan man bare ikke hjælpe vognmanden. Det kan nemlig ikke lade sig gøre at overtage aftalen, når telefonerne er lukket.

»Vi synes det er underligt, at Sonofon bare lukker telefonerne om torsdagen uden at sende bud, og at de så først åbner dem igen efter fire dage - mandag den 13. august. Vi havde dengang blandt andet en bil i Stockholm, som vi ikke kunne få kontakt med,« fortæller Sussi Olsen.

Koster omsætning

Vognmand Kjeld Frederiksen er alt andet end tilfreds med Sonofons håndtering af tingene, og den økonomiske bet lukningen kostede ham. Derfor er hans sagfører nu også sat på sagen.

Sussi Olsen fortæller, at henvendelsen til Lastbil Magasinet skyldes, at hun har hørt om andre firmaer, der er endt i en lignende situation, når de ønsker at skifte teleselskab.

”Vi synes også, at det må være rart for andre at vide på forhånd, hvad der kan ske, så de ikke havner i en lignende situation,” pointerer hun.

Er der blandt læserne personer eller firmaer, der har oplevet noget lignende, hører Lastbil Magasinet gerne fra dem.

Læs også: ”Sonofon savner forklaring.”

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.127