23948sdkhjf

Udflagning var sidste krampetrækning

Formanden fra SiD i Farsø mener, at konkursen i Cimbrer T & L ApS er et bevis på, at udflagning er de sidste krampetrækninger, inden læsset helt vælter.

SiD, Farsø, har ikke et nævneværdigt krav mod Cimbrer T & L ApS. At fagforeningen står i den situation, skyldes nok mest, at der i dag kun er tre danske chauffører og nogle få ansatte medlemmer på lageret i Farsø.

Den resterende halve snes chauffører er udenlandske, og de sidder bag rattet i firmaets biler, som gennem år 2000 udflagede til Luxembourg.

”Det her er interessant og bekræfter vore ideer om, at udflagningen finder sted, når det er ved at være forbi økonomisk. Det her viser med al tydelighed, at udflagningen er et økonomisk tiltag for at skaffe penge,” mener formanden for SiD i Farsø, Gert Jakobsen.

Ikke for enhver pris

Formanden bryder sig ikke om udflagning generelt, da det sker på bekostning af danske arbejdspladser.

”Jeg er træt af at miste arbejdsplader på det grundlag. På den anden side mener jeg heller ikke, vi skal bevare dem for enhver pris. Nu har vi kun små krav i Cimbrer,” påpeger Gert Jakobsen.

Cimbrer tog rigtig hul på udflagningen sidste sommer.

Det var inden selskabet præsenterede et forsinket årsregnskab for 1999 med et negativt resultat på godt 5,8 millioner kroner og en negativ egenkapital på godt 5,1 million kroner. Gælden var på 18,5 millioner kroner.

Trods de mørkerøde tal på bundlinjen blev selskabet alligevel udstyret med certifikat fra Færdselsstyrelsen, så det kunne flytte ind på samme adresse i Luxembourg som flere andre danske, udflagede firmaer.

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.125