23948sdkhjf

I.V.T.-kurator har prøvet det før

Advokat Finn Jørgensen har i forvejen kendskab til folkene bag I.V.T. Det er nemlig også ham, som tager hånd om Claus E. Madsens fallitbo.

De kender hinanden fra tidligere. Advokat og kurator i I.V.T ApS - Finn Jørgensen Havnepladsen 6, Holbæk og Claus E. Madsen Vangsbovej 6, Vig. Det kan læses i Statstidende fra sommeren 1997.

P.t. står Finn Jørgensen for oprydningen i I.V.T, der gik konkurs i januar i år. Som bekendt flagrer der stadig ni tilladelser rundt, som kurator ikke har returneret til Færdselsstyrelsen. En øvelse han har 14 dage til at få på plads, efter at nøglen er drejet i en vognmandsvirksomhed.

Så sent som i sidste uge var der også stadig seks biler indregistreret med I.V.T. ApS/Co. Finn Jørgensen på attesterne.

Kurator fortalte samtidig Lastbil Magasinet, at selv om bilerne blev benyttet til godskørsel for fremmed regning, så går indtjeningen ikke i I.V.T.´s bo. Spørgsmålet til det er hvorfor, når den ulovlige trafik er med boets materiel?

Det står at læse

”Skifteretten har 23. juni 1997 taget Claus Einer Madsen, Vangsbovej 6, 4560 Vig, under konkursbehandling efter begæring modtaget 10. juni. Skyldneren drev virksomhed fra adressen Vangsbovej 6, 4560 Vig,. Kurator er advokat Finn Jørgensen Havnepladsen 6, 4300 Holbæk.”

Underskrevet Skifteretten i Nykøbing Sj.

Det er ordene i Statstidende vedrørende konkursen i Claus E. Madsens private vognmandsvirksomhed. Indtil den konkurs sad han som direktør i I.V.T. ApS, men han overlod sædet til hustruen Laila Madsen 27. juni 1997.

Forfulgt af uheld

Lastbil Magasinet beskrev allerede sidst i år 2000 i et par artikler de noget særprægede forretningsmetoder hos familien Madsen i Vig. Blandt andet om Claus E. Madsens engagement i to konkursramte selskaber, ud fra oplysninger fundet hos Erhvervs- og Selskabsstyrelsen.

Bladet påpegede også, at det ikke var muligt for DTL at banke I.V.T. i hovedet med de etiske regler, fordi man i Vig røg ud af det pæne selskab på grund af kontingentrestance.

Ordførende direktør Michael Svane gav dengang sin uforbeholdne mening om tingene.

Underlagt Janteloven

Det fik Claus E. Madsen til at skrive et indlæg til hjemmesiden, bragt 20. december 2000 i artiklen: ”Vognmand føler sig forfulgt.”

Her pointerer Claus E. Madsen, at han slet ikke har kendskab til, at hans navn figurerer i et af de konkursramte selskaber. Hans brøde var, at han på et tidspunkt havde lejet dem en trækker. I det andet tilså han kun regnskabet.

Claus E. Madsen sluttede sit indlæg med følgende svada:

”Det er så let at sidde i en vognmandsforening og have ondt i røven af, at I.V.T./CMI stadig kører efter at være ramt af den forfærdelige danske pest (konkursen 23. juni 1997). Her i landet må man bare ikke rejse sig igen. Janteloven længe leve, hurra.”

Nu kan man så stille det spørgsmål, hvorfor CMI overhovedet kørte, når selskabet aldrig har haft tilladelser til godskørsel for fremmed regning?

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.063