23948sdkhjf

Advokat forstår ikke kuratoren i I.V.T.-boet

Lastbil Magasinet har forelagt I.V.T.-sagen for en af bladets jurister, Mads Balsby Wilkens. Han synes, at hele sagen lyder underlig, men påpeger, at kurator må have tilladt, at konkursboets biler benyttes.

”Når Færdselsstyrelsen har bedt om at få tilladelserne retur, er det ulovligt at benytte dem. Jeg mener også, at kurator har et problem, når han lægger navn til kørslen,” siger Mads Balsby Wilkens, Aalborg.

Og det er netop, hvad kurator, advokat Finn Jørgensen, Advodan Holbæk, gør. På registreringsattesterne figurerer hans navn "Co." sammen med det konkursramte I.V.T. ApS.

Kurator har påpeget over for Lastbil Magasinet, at der ikke køres i I.V.T. regi, og at der ikke kommer penge i boets kasse som følge af den ulovlige trafik, udført med I.V.T.´s leasede materiel for blandt andet DFDS Roland Munch og mindst et andet, kendt speditionsfirma. Kørslen er nu ophørt hos begge speditører.

Boets aktiver

Kurator Finn Jørgensen forklarede tidligere, at han p.t. diskuterer sammenblandingen af økonomien i I.V.T. ApS og CMI Transport ApS, som ejes af samme personkreds, Laila og Claus Madsen Vangsbovej 6, Vig.

Pengesnakken sker med CMI´s advokat. Hvem speditørerne afregner med, har det ikke været muligt at få oplyst, men det må vel forventes, at pengene tilgår "Co.´et" på attesterne, når det er der, aktiverne på vejen står registreret. Ellers er det vel ikke utænkeligt, at kreditorerne begynder at stille spørgsmål til Finn Jørgensen?

”Jeg forstår det ikke. Det er et spørgsmål, hvorfor kurator ikke sikrer boets aktiver, men som det ser ud, må han have givet lov til, at køretøjerne benyttes. Der må jo være en god grund til, at kurator handler, som han gør,” mener Mads Balsby Wilkens.

Den grund kan kun Finn Jørgensen svare på. Han vil så bare ikke for nuværende snakke mere med Lastbil Magasinet.

Kan trække i nødbremsen

Egentlig er der slet ingen grund til, at kurator diskuterer det mindste hverken med ægtefællerne Madsen eller CMI´s advokat.

”Kurator kan bare henvende sig til politiet og bede dem om at klippe pladerne og inddrage tilladelserne, hvis der er problemer. Det er han den nærmeste til,” pointerer Mads Balsby Wilkens.

Advokaten fra Aalborg kan kun udtale sig generelt om forholdene i Vig, da han ikke kender selve sagen, men han synes, at den lyder til at være noget ud over det sædvanlige.

Fem sider som likvidator

Et tjek hos Erhvervs- og Selskabsstyrelsen viser, at Finn Jørgensen ikke er nogen novice, når det kommer til at sætte konkurser på skinner i virksomheder.

En næsten fem sider lang udskrift fra styrelsen viser, at han figurerer i 37 selskaber af vidt forskellig art som likvidator. Nogle af dem er også transportfirmaer.

Udover de 37 kan Finn Jørgensen optræde under samme titel i andre virksomheder, som ikke blev oprettet i selskabsform.

Derfor er det heller ikke muligt at påvise, om advokaten også er kurator i Claus E. Madsens private vognmandsvirksomhed, som blev erklæret konkurs i juni 1997.

Læs også dagen artiklen: ”I.V.T. ApS er sendt i garage.”

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.063