23948sdkhjf

Michael Svane: I.V.T.-kurator har et problem

DTL's ordførende direktør Michael Svane frikender til dels DFDS for brugen af I.V.T. Han mener til gengæld, at advokat Finn Jørgensen som boets bestyrer har mere end ét problem i forhold til de ulovlige transporter med konkursboets biler og tilladelser.

”Kurator har et problem, når boet stadigvæk råder over seks biler. Han har pligt til både at få styr på dem og til at sørge for, at tilladelserne kommer retur til Færdselsstyrelsen i forbindelse med konkursen i I.V.T. ApS,” mener ordførende direktør Michael Svane, DTL.

Et par gange rettede direktøren henvendelse til DFDS Roland Munch, Brøndby, om tingenes tilstand i Vig. Så sent som i fredags var I.V.T. ude at køre for speditøren.

”Jeg har nu fået dokumentation fra Roland Munch, der viser, at der i ansættelsesforholdet er overensstemmelse mellem tilladelser og biler. Det bevirker, at den lære, jeg drager af den her sag, er, at når folks tilladelse til at drive vognmandsvirksomhed ophører, så skal der ikke være efterladenhed med at få tilladelserne retur. Derfor vil jeg også tage sagen op med Færdselsstyrelsen,” pointerer Michael Svane.

Han mener nemlig, at det kan være svært for en disponent hos en speditør at gennemskue, at der foregår noget ulovligt, hvis navnene er ens på registreringsattest og tilladelse.

”Så jeg mener ikke, der er meget at kritisere Roland Munch for,” siger direktøren.

Ser frem til online-systemet

På et vognmandsmøde i efteråret 2000 proklamerede den tidligere direktør i Færdselsstyrelsen Christian Duus, at styrelsen inden for rimelig kort tid vil gå online på deres hjemmeside med et register, hvor det bliver muligt at tjekke, hvilke vognmænd der har tilladelser - og ikke mindst, hvem der kører rundt på vejene uden. Systemet kunne have stoppet I.V.T. tidligere.

”Det haster med at få online-systemet sat i gang, så alle har mulighed for at undersøge tingene. Denne her sag har varet alt for længe, så nu vil jeg have en god fornuftig snak med styrelsen om, hvordan vi får I.V.T. stoppet. Hverken DTL eller Færdselsstyrelsen kan møde op og klippe plader eller hente tilladelserne. Det er politiet nødt til at tage sig af,” mener Michael Svane.

Både Færdselsstyrelsen og DTL har henvendt sig til politimesteren i Holbæk for at få ham til at gribe ind.

Problemet er så bare, at I.V.T. render om hjørner med både etaten og tilsyneladende også boets kurator.

Sagen er omtalt i dag i to andre artikler på hjemmesiden: ”Orla Hansen graver i sagen,” og ”I.V.T. volder politiet hovedbrud.”

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.062