Ulovlig vognmand kører videre
I Færdselsstyrelsen har man end ikke hørt om CMI Transport ApS, Vig. Selskabet figurerer ikke i kartoteket overhovedet, og der er på intet tidspunkt ansøgt om tilladelser hos styrelsen.
Alligevel kører CMI med mindst tre biler med registreringsnumrene OY 94.049, CY 83.720 og PC 93.612.
Om transporterne så foregår på I.V.T.´s tilladelser, selv om firmaet gik konkurs i januar, det står hen i det uvisse. Men fakta er, at det ikke er lykkedes for kurator at få alle tilladelser hentet hjem fra I.V.T., og han ved med sikkerhed, at der ikke er køretøjer indregistreret i I.V.T.
Det er samme personkreds, som står bag I.V.T. og CMI.
Hvad Færdselsstyrelsen gør for at få stoppet trafikken, fik vi ikke svar på i går. Det er fuldmægtig Suzan Pødenphant, der behandler sagen. Hun træffes først i eftermiddag.
Til gengæld har DTL flere gange anmeldt ulovlighederne til politiet uden det store resultat.
Kører som ølkusk
Lastbil Magasinet fik af en kilde fra Nordsjælland oplyst, at i hvert fald det sidstnævnte af køretøjerne med nummeret PC 93.612 er på vejene for DFDS Roland Munch, Brøndby, hvor Vig-vognmanden distribuerer øl.
Samme Roland Munch figurerer i det pæne selskab på DTL´s medlemsliste.
Ordførende direktør Michael Svane kan oplyse, at han har kontaktet Roland Munchs Brøndby-afdeling et par gange og påpeget ulovligheden over for ledelsen. Henvendelserne har så ikke båret frugt endnu.
”Men jeg vil kontakte dem igen i dag,” siger direktøren.
Samtidig fortæller han, at DTL også på et tidspunkt kontaktede en anden speditør og forelagde forholdene hos firmaet fra Vig. Det medførte, at denne speditør øjeblikkeligt skaffede sig af med vognmanden.
Skærpede tonen
I efteråret indskærpede DTL´s bestyrelse ellers over for sine medlemmer, at de skal sikre sig, at deres vognmænd har rent mel i posen med hensyn til godskørselslovens bogstav.
Forelagt sagen siger adm. direktør Orla Hansen, Roland Munch Esbjerg, at han ikke kender til sagen, men at han finder oplysningerne interessante og nu vil undersøge tingene, inden han vender tilbage med en kommentar.
Direktøren forstår dog ikke, hvordan der kan indregistreres biler uden tilladelser.
Lastbil Magasinet følger op på sagen.
Læs også dagens anden artikel på hjemmesiden om emnet: ”Vig-tilladelser er ikke returneret.”