Vig-tilladelser er ikke returneret
Da I.V.T. i Vig i Nordsjælland endelig tabte pusten i januar i år, var det efter en turbulent periode, hvor selskabet gennem tre år kørte på midlertidige tilladelser.
Nu kører samme personkreds så videre helt uden tilladelser, men tilsyneladende i vognmandsvirksomheden CMI Transport ApS.
I.V.T. ansøgte så sent som sidste år - uden større held - Færdselsstyrelsen om at få anerkendt en ny ansvarlig leder.
DTL havde og har stadig en del korrespondance med både Færdselsstyrelsen og politiet om tilfældet fra Vig.
Det kniber nemlig i den grad med at få tilladelserne sendt retur til styrelsen og stoppet den ulovlige kørsel.
Kurator, advokat Finn Jørgensen, Advodan Holbæk er tildelt den tvivlsomme ære at rede trådende ud i I.V.T., og det vil komme til at tage mindst ét år endnu, fortæller han.
Lang vej
Advokaten venter stadig på de sidste krav mod firmaet, og han erkender, at det ikke er lykkedes ham at få fravristet I.V.T. alle tilladelserne. Ved konkurser er det kurators opgave at få tilladelserne sendt retur til styrelsen senest 14 dage efter, at nøglen er drejet.
Ét er Finn Jørgensen dog sikker på. Der er ikke køretøjer indregistreret i konkursboet længere.
Derfor må bilerne, hvoraf mindst den ene kører for DFDS Roland Munch, Brøndby, også være indregistreret i et andet selskab. Det betyder så samtidigt, at Roland Munch ikke kan have set en tilladelse og en registreringsattest, hvor tingene hænger sammen.
Samme nummer
Ordførende direktør for DTL, Michael Svane finder, at det er korrekt, at de to ting ikke kan hænge sammen, og han mener i øvrigt, at det leder tilbage til den gamle diskussion, om tilladelse og registreringsattest skal have samme nummer.
Om sagen skal have etiske konsekvenser i forhold til Roland Munchs medlemskab af DTL vil Michael Svane til gengæld ikke kommentere. Nu vil han tage en snak med Brøndby-afdelingen igen i dag.
En stor familie
Er der nogen, der holder sammen i Vig, så er det familien Madsen – eller Laila og Claus E. Madsen, Vangsbovej 6.
De er ikke bare ægtefæller, men begge deres navne figurerede også i I.V.T., hvor Laila Madsen overtog direktørstolen, da Claus E. Madsen trak sig.
Hans navn findes så i øvrigt i et par andre konkursramte selskaber i Erhvervs- og Selskabsstyrelsens annaler.
Til gengæld er det Laila Madsen, der står som både stifter og direktør i CMI Transport ApS, der blev oprettet for nøjagtig to år siden.
Nu har Færdselsstyrelsen aldrig hørt om CMI, og med Laila Madsens generalieblad fra I.V.T., er det vel også usandsynligt, at styrelsen vil udstyre selskabet med tilladelser til at starte en ny vognmandsforretning.
Læs også artiklen dags dato: ”Ulovlig vognmand kører videre.”