23948sdkhjf

Alt fortsætter som vanligt hos DLU

Markedet er der for de mange biler, mener den nye direktør for Dansk Lastbiludlejning, Peter Tromborg. Derfor er han glad for, at det med en tiltrængt kapitalindsprøjtning lykkedes at holde sammen på aktiviteterne i virksomheden i Thorning.

”Efter at DLU har været gennem betalingsstandsningen, er det rart at kunne sige, at vi bliver på den samme adresse, og at både navnet og vort velkendte koncept fortsætter,” siger den nyudnævnte direktør for DLU, Peter Tromborg.

Forleden blev virksomheden i Thorning overtaget af IGF Holding, som ejes af Gunnar Frost, Silkeborg. Han er kendt som ejer og direktør i Dieselhuset A/S, men han ønsker ikke at udtale sig om sagen, da holdingselskabet alene har skudt penge i DLU.

Gunnar Frost garanterer samtidig for, at der i fremtiden vil være helt vandtætte skodder mellem hans nuværende aktiviteter og de fremtidige i DLU.

Derfor overlader hans også helt til Peter Tromborg at kommentere på sagen.

Glad for tilliden

Den 37-årige Peter Tomborg, som gennem en årrække har været i ledelsen i DLU, ser frem til udfordringen.

”Jeg har et indgående kendskab til forretningen. Selvfølgelig vil vi komme til at savne den tidligere direktør Ole Poulsen, men han har nu valgt at starte på egen hånd,” fortæller Peter Tromborg.

Ole Poulsen har været direktør i alle årene i virksomheden, men aldrig ejer af DLU, som vi skrev på hjemmesiden i går.

Ifølge den nye direktør vil Ole Poulsen nu starte forretning med køb og salg af lastbiler i privat regi, og Peter Tromborg forventer også i fremtiden at gøre forretninger med sin tidligere chef.

Prisen ikke oplyst

Offentligt er der ikke sat købspris på DLU, men holdingselskabet har overtaget hele forretningen og alle godt 400 biler med undtagelse af de cirka 25, som Handelsbanken har pant i.

”Prisen for DLU er uoplyst. Det er også svært at sætte den på med så mange enheder, men jeg er glad for, at det gik, som bobestyrer, advokat Niels Skovgård Larsen ønskede, nemlig at holde sammen på den gamle forretning. Og jeg er også glad for at det lykkedes at holde antallet af biler på vejen under betalingsstandsningen. Det viser, at kunderne har tillid til os,” pointerer Peter Tromborg.

Et par medarbejdere udover Ole Poulsen har valgt at forlade DLU. Tilbage er der 15 personer til at varetage opgaverne med blandt andet udlejning, service og det administrative.

Uden for handlen

Holdingselskabet har alene involveret sig i DLU. Fremtiden er derfor mere usikker for afdelingerne i Norge (NLU) og Sverige (SLU).

”Ingen af afdelingerne er med i overdragelsesaftalen, men der er forhandlinger i gang om et salg af NLU, mens SLU forventes afviklet,” siger bobestyrer Niels Skovgård Larsen.

Der har været lidt diskussion med manden bag selskabet, der ejede DLU, Jørn Thimmer, om de to nordiske selskaber er søstre eller døtre til DLU.

”Det er nu ved at være klarlagt, at i det mindste SLU er et datterselskab, men det er ikke helt på plads endnu,” siger advokaten.

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.063