23948sdkhjf

Simonsen-bil hentet med fogedens hjælp

Kurator rykkede ud sammen med kongens foged for at hente to biler hos Simonsen. Det blev kun til den ene. Den anden var ifølge oplysningerne ude at køre. Der mangler desuden to leasede trailere.

Så måtte familien Simonsen i Holstebro også overlade den ene personbil til konkursboet. Det drejer sig om en Volvo S 40 med registreringsnummeret TJ 26.484. Den blev afhentet i fredags med hjælp fra kongens foged.

Derimod lykkedes det ikke at få den anden personbil med i samme postgang. Det er en Volvo V 70 med registreringsnummeret TN 53.453. Den var en tur i Tyskland, men blev lovet at stå klar til afhentning mandag. Det har ikke været muligt at få oplyst, om den så også kom retur i går. Ellers vil samme procedure med kongens foged blive benyttet igen for at skaffe den resterende bil hjem.

Leder stadig efter trailere

Selv om det leasede materiel er ved at være hentet hjem, mangler der stadig to af firmaets egne trailere med registreringsnumrene EP 8637 og EP 8664.

EP 8637 blev i begyndelsen af januar stillet i nærheden af Ystad i Sverige af en tidligere chauffør hos Simonsen Transport A/S.

Begge trailere skulle i øvrigt være omregistreret fra konkursboet til det nyoprettede selskab hos familien i Holstebro, Simonsen Transport af 2000 ApS.

I går blev det desuden oplyst, at myndighederne har fat i nogle af Simonsens tilladelser, men ikke alle. Til gengæld kan det konkluderes, at det er begrænset, hvad gavn Simonsen har af de resterende, når der ingen biler er tilbage.

Betalte ikke

To chauffører stoppede hos Simonsen, henholdsvis forrige onsdag og sidste mandag. John Simonsen lovede personligt, at de nok skulle få deres løn, men ingen af de to har dog modtaget indbetaling på lønkontoen.

I alt drejer det sig samlet om godt 17.000 kroner brutto plus feriepenge, som nu skal hentes hjem via Lønmodtagernes Garantifond. I forvejen er der et betragteligt krav mod vognmanden fra SiD.

Den sidste chauffør, som er fra Herlev, stoppede hos Simonsens i fredags. Men det var mere fordi, han måtte overlade sin bil i leasingselskabets varetægt på vegne af konkursboet.

Dagen forinden, da Lastbil Magasinet snakkede med ham, var chaufføren sikker på, at han nok skulle få sit tilgodehavende hos John Simonsen.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094