Simonsen fik vist vintervejen
”Jeg vil simpelthen ikke slås i hartkorn med John Simonsen. Jeg anede ikke noget om, hvad der foregik, inden jeg blev opmærksom på det gennem artiklerne i Lastbil Magasinet. Nu vil jeg gerne sige, at samarbejdet ophørte 24. januar,” fortæller vognmand Kim Sørensen, Billund.
John Simonsen har kørt for Billund-vognmanden i et par år.
”Jeg har ikke haft noget at klage over, men det her er slemt og for belastende for min forretning,” forklarer han.
Simonsen Transport har penge til gode for kørslen i januar måned. Kim Sørensen vil lige vente med at udbetale dem, til han ser, hvor de skal hen.
Lidt til omkostningerne
Der er nok ingen tvivl om, at kurator, advokat Kristian Dalsgaard, Holstebro, gerne vil have dem ind på klientkontoen i konkursboet, hvor aktiverne dårligt kan dække annonceringen i Statstidende i forbindelse med konkursen.
Penge til samme konto er der også at hente hos SCT Transport ApS, Gilleleje, hvor Simonsen også har kørt efter jul. Det er i øvrigt bekræftet fra Gilleleje.
Simonsen Transport har også været på vejen med en enkelt tanktransport for DFDS Roland Munch A/S, Brøndby, efter årsskiftet, men inden jul kørte Holstebro-vognmanden for Munch med et uoplyst antal biler.
Det lykkedes ikke at få en kommentar til sagen, da medarbejderen med kompetence til at udtale sig først træffes mandag.
Ifølge oplysningerne har Simonsen kørt for Roland Munch i et par år. Inden da kørte han i en længere periode med tankbiler for DSV.
Kører ulovligt
Simonsen familien kan så påstå, at kørslen for de nævnte firmaer er sket gennem det nyoprettede selskab Simonsen Transport af 2000 ApS. Men det er tvivlsomt, om kurator og kreditorer vil godtage den forklaring. Leasingselskaberne, som ejer materiellet, har nemlig aldrig godkendt den overdragelsesaftale, som Simonsens har lavet af bilerne fra det konkursramte firma til det nye selskab.
I det nye selskab er der i øvrigt ingen tilladelser til godskørsel, og det må være tvivlsomt, om Færdselsstyrelsen vil godkende kombinationen, da den adm. direktør er kaptajn Hans Christian Simonsen. Han står også som direktør og ansvarlig leder for det væltede Simonsen Transport A/S.
Ifølge Godskørselsloven skal der kigges på, om personkredsen kan forventes at leve op til god skik i branchen, inden man udstyrer en vognmand med tilladelser. Familien Simonsen har selv leveret beviset på, at det kniber.
Afventer ordre fra John Simonsen
Lastbil Magasinet snakkede i går med en John Simonsen chauffør, som sad hjemme i Herlev og afventede ordre fra Holstebro.
Så sent som onsdag kørte han med skidtfisk for Simonsen Transport.
”Jeg sidder og venter på at komme ud at køre. Jeg har aldrig haft problemer med at få min løn. Jeg spekulerer ikke på, om jeg kører i et konkursbo,” fortalte han.
Chaufføren har kørt for Simonsen seks til syv år, og han stoler så meget på John Simonsen, at han heller ikke forventer at få problemer med at få lønnen i hus denne gang