23948sdkhjf

Jens Tidemann: Jamen, det var da utroligt

Formanden for Foreningen af Danske Langtursvognmænd (FDL) mangler ord, når han skal beskrive Færdselsstyrelsens midlertidige blåstempling af K.S. - Transport, Struer ApS

”Det er da utroligt. Jeg ved snart ikke, hvad jeg skal sige,” mener Jens Tidemann, formand for FDL.

Det er ellers ikke ofte, at Jens Tidemann mangler ord, når han skal beskrive en problemstilling af tvivlsom karakter inden for vognmandsbranchen.

Det, der for én gangs skyld gør ham mundlam, er det forhold, at Færdselsstyrelsen har udstedt nye, midlertidige tilladelser til K.S. Transport, Struer ApS.

”Der er snart ikke noget, som kan ryste mig mere, men det her er fantastisk. Vi må nok sige, at med vognmandsøjne fungerer godskørselsloven ikke,” pointerer Jens Tidemann.

Nye tilladelser

”ID 60196. Denne tilladelse berettiger K.S. – Transport, Struer ApS uden ansvarlig leder Tårngade 50, 7600 Struer til at udføre godskørsel for fremmed regning overalt inden for landets grænser. Gyldighed til den 2001.03.31.”

Sådan står der på de midlertidige tilladelser, som Færdselsstyrelsen har udstedt til K.S.

Fra anden hånd er det oplyst, at det stadig er Kurt Sørensen, som dagligt leder foretagendet fra Vestermarksvej, Kliplev.

Et arbejde som til dato har haft katastrofale følger for den almindelige danske skatteborger, fordi man i den selskabelighed Kurt Sørensen indtil nytåret forestod for den reelle, nu fratrådte ansvarlige leder Erik Holger Hansen, medførte, at hverken trukket kildeskat eller feriepenge fra de ansatte chauffører blev indbetalt på de berørte myndigheders konti.

Køres sønnen i stilling?

Kim Sørensen Tårngade 50, Struer, er søn af Kurt Sørensen. Han delte direktørstolen i K.S. med Erik Holger Hansen, indtil denne forlod menageriet i Kliplev.

Ifølge kilder har Kim Sørensen vognmandskurset i hus, men han har desuden udmærket sig ved at køre rundt med flere biler registreret i selskabet Kim Sørensen, Struer ApS, uden at Færdselsstyrelsen kendte til selskabet eksistens, og derfor heller ikke har udstedt tilladelser til det.

Alene det beviser, at han har svært ved at leve op til Godskørselslovens krav om, at han har tænkt sig at følge god skik i vognmandsbranchen. Derfor må det være tvivlsomt, om Kim Sørensen kan godkendes til at efterfølge Erik Holger Hansen i den ansvarlige leders stol.

Også noget med i bagagen

Kurt Sørensen styrede og styrer i dag - ifølge kilder – stadig slagets gang i Kliplev. Med sig i bagagen har han et plettet ry i Erhvervs- og Selskabsstyrelsens annaler, som må få myndighederne til at spørge, om han er i stand til at gøre arbejdet som ansvarlig, daglig leder på forsvarlig vis.

Han er dog ikke den eneste i familien, som har ting med i rejsetasken. Sønnen Kim Sørensen er heller ikke et ubeskrevet blad i Selskabsstyrelsen.

Det tvangsopløste selskab Kuso ApS havde direktør Kim Sørensen i chefstolen.

Hos J.M.K. International Trading ApS, Kolding, fratrådte både Kurt Sørensen og Kim Sørensen inden konkursen.

Til gengæld sad Sonja Mikkelsen Sørensen (ifølge en kilde Kurt Sørensens ekskone red.) som direktør, da konkursen lukkede selskabet.

Kromand i Struer

Ud over at Kim Sørensen figurerer som direktør for Kim Sørensen, Struer ApS og hos K.S. – Transport, Struer ApS er han også krofatter på Limfjordskroen i Struer.

Kim Sørensen udstedte i øvrigt et par uger før jul en gummicheck til en ansat chauffør på 14.800 kroner.

Så måske har formanden for FDL Jens Tidemann ret, når han påpeger: ”At det er da utroligt, hvordan fanden kan det finde sted, at selskabet kan få midlertidige tilladelser.”

Læs også: Erik Holger Hansen har forklaret sig

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.063