Efterlysning af Simonsens biler
”Jamen - jeg mener bestemt, at bilerne med registreringsnumrene PP 97.310 og PP 97.351 blev afleveret hos en forhandler i fredags. Jeg tror, de skulle videre til Polen.”
Sådan fortalte en chauffør i går til Lastbil Magasinet. Han stoppede med at køre for Simonsen i mandags.
De to biler er efterlyst af boets kurator, advokat Kristian Dalsgaard, Holstebro, sammen med tre trækkere mere samt en fisketrailer og to personbiler. Bilerne tilhører to leasingselskaber.
En opringning til nævnte forhandler viste, at det er korrekt, at der er afleveret to biler.
Direktøren ønsker at være anonym, men han fortæller, at han gerne vil være behjælpelig med at skaffe bilerne tilbage til Leasing Fyn, og han understreger, at hans virksomhed ikke på nogen måde er blandet ind i konkurssagen fra Holstebro.
Hos Leasing Fyn er kreditmedarbejder Torben Andersen glad for meldingen om, hvor selskabet kan henvende sig for at få bilerne tilbage. Han lader senere bladet vide, at returneringen er ved at være aftalt.
En efterlysning
Inden de to biler var i hus, snakkede Lastbil Magasinet med advokat Anders Tolborg, som repræsenterer Leasing Fyn i konkursen.
”Vi vil selvfølgelig gøre alt for at få fat i de biler. Derfor vil vi også gerne offentliggøre registreringsnumrene,” fortalte advokat Anders Tolborg.
Selskabet har stadig en Volvo på vejen hos den konkursramte vognmand. Det drejede sig om PP 97.350. Desuden efterlyser Leasing Fyn en Kelberg fisketrailer med registreringsnummeret ER 6583.
Gennem den seneste tid har materiellet fra Simonsen kørt skidtfisk fra Køge til jyske fiskemels- og minkfoderfabrikker.
Bilerne kører ifølge to tidligere chauffører for SCT Transport ApS, Gilleleje, og vognmand Kim Sørensen, Billund.
Hvor de indtjente penge fra kørslen ender, er et andet spørgsmål, som må interessere boets kurator.
Savner fire køretøjer
GE Capital har fire køretøjer i cirkulation hos Simonsen. To trækkere og to personbiler.
På mødet i Skifteretten, Holstebro, tirsdag blev det oplyst, at der var lavet en overdragelsesaftale af lastbilerne fra det krakkede Simonsen Transport til det nyoprettet selskab Simonsen Transport af 2000 ApS – også selv om begge leasingselskaber på forhånd frabad sig at deltage i videre samarbejde med vognmandsfirmaet.
”Det er rigtigt, at vi har aktiver i Simonsen, som vi gerne vil have tilbage. For lastbilernes vedkommende drejer det sig om køretøjerne med numrene RE 92.467 og RK 96.813,” fortæller Michael Svenson, GE Capital. Her sidder han i afdelingen, der behandler sager vedrørende tunge køretøjer.
Det bliver i familien
Eva Maegaard, GE Capital, tager sig derimod af sagerne med personbiler. Hun savner to, som efter konkursen er på ufrivillig stald hos Simonsen.
”Bilerne er overført i et andet navn - uden vor tilladelse. Dem vil vi selvfølgelig gerne have fat i, og vi har ikke lyst til at handle med Simonsen mere.”
Sådan siger hun. Samtidig efterlyser Eva Maegaard de to personbiler.
Det er en Volvo S 40 med registreringsnummeret TJ 26.484 årgang 1998 og en Volvo V 70 med nummeret TN 53.453 årgang 1999.
Det kom frem i Skifteretten i Holstebro forleden, at bilerne er overført fra et medlem af familien Simonsen til et andet.
Har tidligere afhændet andres ejendom
Det er ikke første gang, at der er afhændet ting, som reelt har en anden ejer.
Da John Simonsen Transport i november 1996 gik konkurs, viste det sig under optrævlingen af sagen i Retten, at John Simonsen havde afhændet tre leasede trailere – uden leasingselskabets godkendelse.
I forbindelse med sagen blev John Simonsen i øvrigt idømt 160 timeres samfundstjeneste og et halvt års betinget fængsel for skyldnersvig. Dagen efter konkursen solgte han kødkroge til en værdi af 307.000 kroner til et firma i Aalborg.
Ifølge John Simonsens egen forklaring fik han ingen glæde af pengene, fordi han blev passet op af et par rockere ude i et inkassoærinde. Dem overlod vognmanden gevinsten ved handlen.
Læs også artiklen: Fusk med dieselkort