23948sdkhjf

- 112 procent kontrol skal der til

Debatindlæg som kommentar til denne artikel:

For dem som ikke får den norske mindsteløn, det er 7 ud af 10, må det være en fiasko. For de vognmænd, der ikke betaler, er det vel en succes. Loven blev vedtaget for fem år siden, så det er vel ikke en succes. Dem, som stemte for loven - og tak for det - må nok have være lidt naive, hvis de troede, at alle ville betale den løn.

Norge er et stort land og et meget dyrt land at køre i.  Og så er der en invasion af firmaer fra øst, der mener, de kan gøre det både bedre og billigere. Kreiss er et af dem, som nægter at betale den mindsteløn. Nu har de så hyret en norsk advokat til at føre sag mod den norske stat.

Et andet firma er Vlantana Norge, som i mellemtiden er gået konkurs. Ingen ved, hvor mange penge de har snydt deres chauffører for. Et gæt kunne være 100 millioner. Nu har myndighederne hentet flere lastbiler, deres bankkonti er spærret, ja, dem, de kørte for, var hurtigt ude at sige, dem kan vi ikke bruge som transportører. Men mens det stod på, var der ingen, der spurgte til noget, og de kørte med cirka 150 lastbiler på norske plader.

Så i Danmark må det være 112 procent kontrol, der skal til.

Og lidt fra Grenaa havn. Der står der en lastbil med hjullås på. Det har den gjort i 14 dage. Stakkels chauffør. Det kunne være rart, at der var penge og kreditværdighed på alle lastbiler, der kører rundt i Europa. Men det er vel for meget at forlange.

Flemming Rasmussen
Åstrupskrænten 18
8500 Grenaa

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094