23948sdkhjf

- Det er såre simpelt - indregistrer lastbilen der, hvor den skal køre

Kommentar til denne artikel:

- Det er helt korrekt Marianne Vind.

Det kan da løses såre simpelt ved at registrering af køretøjet foregår i det land, hvor køretøjet "arbejder", så er den hurdle væk.

Dernæst skal der afregnes efter det gældende lands overenskomst, dansk hvis bilen kører i Danmark, så både bil og chauffør vil være på "gule plader", så længe kørslen foregår i DK, og så kan vi alle være glade igen.

Jeg læste, at Girteka havde bestilt 2.000 Volvo’er og i alt har 8.000 lastbiler i flåden, det er godt gået må man sige. Jeg ved ikke, hvor de kører henne, men jeg kan ikke tro, der er brug for 8.000 trækkere internt i Litauen alene fra Girteka, ej heller at de klarer hele import/eksport situationen. Der er derfor god grund til at formode, at de kører cabotagekørsel i hele Europa.

Hele grundtanken var jo, at når man alligevel skulle med læs fra Litauen til Holland, så kunne man køre Holland-Tyskland og Tyskland-Litauen retur med læs, og det er en smuk tanke, men netop kun… en tanke, som alle jo ved.

Jeg tænker også på miljøet, men jeg synes, det er noget søgt at bruge miljøet nu som argument for at opretholde noget, der helt klart aldrig har været meningen. Blev de her mange lastbiler og kørte i Litauen, så havde de jo ikke forurenet i andre lande.

Så vil man drive vognmandsforretning i et andet land, så gør som Marianne Vind foreslår – indregistrer køretøjet hvor det hører "hjemme" og betal chaufføren løn efter overenskomst i det pågældende land.

Se det er FAIR og ordentlige vilkår.

Jens-Ole Larsen, HLS Fragt, Slagelse

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.109