23948sdkhjf

- DTL-direktørens udtalelser overrasker mig

Kommentar til dette indlæg:

Jeg har netop læst dit indlæg (indlæg fra direktør hos DTL, Erik Østergaard, red.) og sidder her og er en kende overrasket over det, du skriver - altså dette her :

Hidtil har der været tre begrænsninger i forhold til at klampe lastbiler: For det første, at kun politiet har bemyndigelse til klampning. For det andet, at det kun kan ske som følge af bøder – ikke afgifter.

Der står jo klart og tydeligt i Færdselslovens § 120 at tilbageholdelse også omfatter "afgifter", hvilket jeg formoder, at politiet udmærket kender alt til

Men jeg mener til gengæld, at det er for dårligt, når man har opdelt "kontrolområderne" på rastepladserne således, at det er Færdselsstyrelsens "P-vagter", der kontrollerer på parkeringsområdet, og politiet der kontrollerer på til og frakørslerne.

Jeg så da gerne, at politiet slog et sving ind over parkeringsområdet, når de nu alligevel tjekker til- og frakørslerne.

Desuden burde man nok også tilføre Færdselsstyrelsens "P-vagter" de samme beføjelser som dem, politiet har.

Herefter ville der ikke længere være bøvl med at skulle entrére med et inkassofirma, der kan bruge måneder på at inddrive afgifter. Desuden tror jeg ikke på, at nogen vil bøvle med at inddrive disse penge gratis.

Dan F. Jørgensen
Kongsbergparken 8F
5400 Bogense

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.188