Debat

22. januar 2019 - 01:43

App linkNu på Google Play

- Et vagt argument

- Et vagt argument

22. januar 2019 - 01:43

Debatindlæg:

 

I en udregning, som den I har stillet op, kan man da ikke bruge en lang arbejdsdag til sammenligning. Man er da nødt til at tage udgangspunkt i en gennemsnitsarbejdsdag.

 

Egentlig er jeg ligeglad med, hvad I tror og mener, at I og andre ved, der foregår ude i virkeligheden. Man er nødt til at tage afsæt i, at gældende lovgivning overholdes. Man må heller ikke køre for stærkt eller over for rødt, bare fordi andre gør det. Det er et vagt argument.

 

I forhold til, hvorfor jeg kritiserer jer, når jeg selv er på 3F-løn, så fremgik det faktisk af mit første skriv. Det handler om selv at vælge. Jeg skriver jo netop, at min vognmand selv har valgt at lade sig organisere, så han skal følge den røde overenskomst. Pointen er, hvilket burde være tydeligt, at det er hans eget, frie valg.

At påstå, at problemet med folk, der kører på eksportløn eller Krifas kørsel med overnatning indenrigs, er et større problem end østbilerne, skriger da til himlen. De danske vognmænd, der aflønner sådan, de bidrager med skat og moms her i landet, og de ansatte betaler skat osv. her i landet. De ikke-danske biler, med diverse eksotiske nationaliteter bag rattet, de bidrager ikke med en bøjet 25 øre til noget som helst. Anerkender man ikke det, så er det da helt galt!

 

Enige bliver vi nok aldrig. I forholder jer til, hvordan tingene burde være, i teorien. Jeg forholder mig til den virkelighed, jeg er en del af hver eneste dag. Hver eneste dag i konkurrence med billige biler på hvide plader, oftest ejet af danske eller i hvert fald vestlige interesser. Det er muligt, I to ikke er underlagt samme konkurrence med jeres sand-, grus-, korn-, kartofler- og distributionskørsel. Men det er alle vi andre, der agerer i truckingmarkedet.

Blev den ulige konkurrence hæmmet, så kunne det jo være, at indtjeningen for danske vognmænd kom på et niveau, hvor alt, herunder lønnen, ikke var helt så presset. Måske tingene hænger sammen, til syvende og sidst.

 

Morten Slot-Thomsen
Gl. Jernbanevej 10
8763 Rask Mølle

Læst i alt:

1425 gange

Læses i øjeblikket af:

1

Til forsiden

Giv os din kommentar på ovenstående artikel:

Denne artikel er låst. Ønsker du adgang til låste artikler klik her for at købe et abonnement

 

Indtast dit brugernavn og adgangskode

Kundeservice

Danske Transport Medier APS
Christiansmindevej 12D
8660 Skanderborg
Tlf: +45 70 250 350
CVR: 19999181

Via mail

 

redaktionen@lastbilmagasinet.dk

Afstemning

{%binding poll.title%}

{%Binding option.title%} - {%if option.number_of_votes%}{%binding (option.number_of_votes * 100.0 / totalVotes).ToInt%}%{%else%}0%{%endif%}

{%binding totalVotes%} stemmer i alt

Tidligere afstemninger