23948sdkhjf

- Hvad får dig til at tro at chauffører nedsætter hastigheden, Erik Østergaard

Debatindlæg som kommentar til denne artikel:

Hvis vi allesammen tager "faktabrillerne på", så må vi erkende, at sikkerheden på landeveje og motortrafikveje bliver dårligere, jo højere hastigheden er. Det er simpel logik for enhver.


Alligevel er det vedtaget, at lastbiler fra 1. januar 2020 må køre 80 km/t. på de nævnte vejtyper, selvom både Rådet for Sikker Trafik og Rigspolitiet har advaret imod det.

Erik Østergaard (direktør DTL, red.), du nævner, at hastighedsforøgelsen forpligter, men hvad får dig til at tro, at chaufførerne nedsætter hastigheden til 80 km/t, når de i flere år har fået lov til at køre 90 km/t. Uden det har fået konsekvenser af nogen art? Tror du virkelig selv på, at sikkerheden bliver forbedret?

Nu kunne det lyde som om, jeg er modstander af lastbiler - men det er jeg ikke, da jeg har arbejdet i lastbilbranchen hele mit liv.


Med risiko for at blive næsten halshugget, så kunne jeg godt tænke mig at vide, hvorfor en lastbilchauffør ikke kan finde ud af at overholde den til enhver tid lovlige hastighed?

Gorm Hansen

Syrenvænget 8, Dalby
4690 Haslev

Se DTL-direktørens svar til kritikken her:

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094