23948sdkhjf

- Nej, jeg har intet misforstået i debatten, vognmænd

- Og hvorfor er DTL Dyr så påfaldende tavse?

Kommentar til dette indlæg:

Til Jens Rise/Henrik Andsbjerg.
Jeg kan forsikre jer om, at jeg ikke har misforstået noget i debatten, der foregår, om den aldeles uholdbare situation, der hersker omkring dyretransporterne i Danmark.
Jeg kan også forsikre jer om, at jeg ikke bevidst har haft eller har noget ønske om at spille chauffør ud mod vognmand. Det være kan enhver vel sige sig, at dette fra min side kun ville kunne ske ved et uheld. Så undskyld hvis.

Med hensyn til mine indlæg i denne her debat skal I bemærke, at disse alene tager udgangspunkt i dyretransport-chaufførernes talsmands udtalelser om, at det er om end ikke normalt så dog almindeligt forekommende, at det var chaufføren, der betalte bøderne.
Selvfølgelig skal alle vognmænd ikke kæmmes over en kam. Der er sikkert mange, hvor også chaufførens bøde betales af vognmanden. Undskyld til dem, jeg uberettiget har kæmmet med den samme kam.

Bemærk også, at jeg skriver endnu engang senere i indlægget, at hvis det forholder sig, som chaufførernes talsmand giver udtryk for, så opfordrer jeg af denne grund chaufførerne til at køre hjem, til de har fået troværdige løfter om, at deres navne i enhver sammenhæng tages ud af lovgivningen, og gidseltagning af chaufførerne ophører, og fremtidige opgør foregår mellem vognmand og dennes kunde, enten det er slagteri eller bondemanden.  Og ikke spor andet. Og det gør jeg, fordi jeg urokkeligt står fast på, at det alene er vognmanden, der har ansvar for, at de transporter, han har påtaget sig at udføre for slagteri/landmand, udføres i henhold til den indgåede kontrakt.
Gør chaufføren det så ikke godt nok, så må vognmanden jo tage dette op med chaufføren.

Når alt dette så er sagt (endnu en gang), så synes jeg endnu en gang, at det er da påfaldende, at vognmændenes organisation DTL Dyr er totalt tavse. Man kunne jo godt savne, at mindst deres formand deltog i debatten og forklarede, hvorfor de ikke for længst har krævet over for deres kunde, at skader og skaders opgørelser er chaufføren uvedkommende.

I alle andre sammenhænge omkring transportskader ordnes dette da mellem fragtbetaler og transportør uden psykisk gidseltagning af chaufføren og i henhold til chaufførenes talsmand i nogle tilfælde også økonomisk gidseltagning.    


Ja vel, hvis det er at spille chauffør ud mod vognmand, så må det så være det i nogles øjne. Det er det ikke i mine.

Men når nu vognmændene alle er totalt tavse i debatten, så må det da være forventelig, at deres tavshed opfattes som om, de accepterer tingenes tilstand. Så kære kollegaer/organisation, kom nu ind i kampen og forklar, hvorfoI ikke beskytter jeres chauffører for det  ganske urimelige psykiske pres, den nuværende retspraksis bringer dem i hver dag, de går på arbejde.
Så vognmænd, velkommen til debatten, ikke for at skabe splid , men sammenhold.


Christian Jensen, vognmand Frederikshavn  

Nordvej 12
9900 Frederikshavn

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.11