23948sdkhjf

- Jeg ville kalde firmaet DI Transport A/S

Debatindlæg:

Man undrer sig..

DI Transport udtaler følgende:

Chaufføren skal retur til sit hjemland/ansættelsesland hver 4. uge og ellers hver 3. uge, hvis chaufføren i perioden har afholdt to forkortede ugentlige hvil. Til gengæld er landene blevet enige om, at køretøjet ikke skal sendes retur.
»Kravet om, at køretøjet også skulle retur, blev opgivet under forhandlingerne, hvilket vi er tilfredse med,« siger Michael Svane.

Man kan kun undre sig, meget endda.

Cabotagereglerne blev jo indført for at udnytte at en lastbil kunne optage og flytte gods inden den skulle ud af landet igen, forudsat at det gav mening ved at reducere tomkørsel. Så naturligvis var / er det underforstået at den chauffør der kørte bilen til Danmark også skulle køre den retur igen til sit hjemland, hvor han gerne skulle bo.

jeg tror da ikke at nogen i deres vildeste fantasi havde forestillet sig det som Michael Svane udtaler at DI Transport er tilfredse med, nemlig at " produktions maskinen " kan tage fast ophold i et land, og så bemandes med til/fra rejsende ansatte.

Så teoretisk kan man lave følgende model - jeg ville kalde firmaet DI Transport A/S!:
Her placerer jeg 100 køretøjer på bulgarske nummerplader i Danmark, og hver uge sender jeg en bus mellem Danmark og Bulgarien, og flytter folk, som naturligvis selv skal betale busbilletten, naturligvis en sovebus så de kan holde hvil samtidigt, og så er kunsten blot at køre Danmark tyndt incl. en afstikker til Tyskland/Sverige når det er påkrævet.

HOLD NU OP!


Også i DI Transport og alle I andre der baserer jeres forretninger på den her model.

Det kommer til at stoppe, om ikke i morgen så snart, så læg jeres forretninger om eller bliv afviklet.

Transportbranchen burde skynde sig at lære af de kære bankfolk, som alle nu godt kan se at det de gjorde muligvis var lovligt fordi man skamvred og udnyttede lovgivningen til det yderste, og nu godt bagefter kan se at det ikke var hverken moralsk, etisk eller samfundsmæssigt korrekt (nok mest fordi de nu bliver hængt til tørre så det vil noget)
Turen kommer også til transportbranchen, og jeg mener personligt og som medlem af DI, at det er beskæmmende hvis ovenstående er vores officielle holdning.

Blot fordi noget måske lige på et hængende hår kan lade sig gøre lovligt, og ofte kun fordi det ikke er testet juridisk, eller er for uklart defineret, så bestemmer man trods alt selv hvor lavt man skal sætte overliggeren, også i DI Transport

Jeg håber virkelig Michael Svane enten udtaler sig forkert, eller er blevet misforstået, for hvis DI Transport seriøst er fortaler for en model som beskrevet, og sanktionerer den, så er de godt nok milevidt fra mig.

Tag lige i betragtning at jeg stort set ikke rammes nævneværdigt af Cabotage kørsel med det jeg laver, så min udtalelse her er mere på vegne af en samlet DANSK Vognmandsbranche, som jeg ser det.

Man bør måske i givet fald overveje at fjerne D i DI Transport, så det blot kunne stå for International Transport.

Nå, men der kæmpes fra mange fronter for ordentlige forhold, og det gode sejrer trods alt som regel til sidst, så lad os håbe på en god og bæredygtig fremtid for Danske Vognmænd.

Venlig Hilsen

Jens-Ole Larsen
Dalsvinget 22
4200 Slagelse

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.122