23948sdkhjf

- Kør hjem og bliv hjemme til chaufførens navn er fjernet fra enhver lovtekst

Kommentar til dette debatindlæg:

- Kære Annelise Gravgård.


Sætningen ”nok er nok” er snart brugt så mange gange i diskussionen om dyretransporter, at det sikkert af grisevognmændene bare opfattes som et ulven kommer, og så kører de bare videre i håb om, at det bliver ved det.


Men med stor risiko for at pådrage mig disse grisevognmænds vrede, synes jeg helt uden diskussion, at chaufførerne skulle køre hjem allerede i dag og holde en forlænget efterårsferie.


Jeg er mildest talt chokeret over at grisechaufførernes talsmand udtaler at det er normalt forekommende, at chaufførerne selv betaler bøderne.


8. februar 2021 er det 60 år siden jeg startede som selvstændig vognmand. I de første mange år transporterede vi også grise og kreaturer.


Vi havde selvfølgelig ind i mellem et dyr/gris såvel som kreatur, der fik en skade under transporten, som den ikke havde da dyret blev afhentet.
Denne transportskade skulle vi selvfølgelig betale og holde ejeren skadesløs.


Aldrig nogensinde er en af vores chauffører afkrævet betaling. (det kan godt være, han har fået skideballe, hvis det skete for ofte). Men som seriøst transportfirma havde man da som allerhøjeste prioritet en sikker og dækkende forsikring, når man kørte dyr, ligesom vi i dag har en gedigen fragtførerforsikring, der dækker, hvis uheldet er ude.


Og jeg garanterer dig og alle andre for, at de dyretransporterende vognmænd også i dag er godt forsikret.
Alt andet er jo uhørt og formentlig heller ikke eksisterende.


Så hvorfor "narrer" vognmanden (iflg. chaufførernes talsmand) så som tilsyneladende normal procedure chaufføren til at betale?


Det gør han sikkert fordi, en sådan forsikring er ganske givet lige som tidligere meget dyr og jo mere man belaster den, jo dyrere bliver den jo sluttelig, så derfor hver gang denne skal aktiveres så koster det.


Derfor griner vognmanden indirekte /i smug hver gang han slipper for at anmelde en skade. Det må være grunden.


Så hvis udtalelsen fra de berettigede utilfredse chaufførers talsmand har hold i virkeligheden, burde vognmanden faktisk skamme sig.


Det er dog til at forstå, dersom enkelte vognmænd, falder for fristelsen (hvis det er muligt ) til at trække chaufføren og da især, hvis det kan foregå uden protester og henvendelse til chaufførens fagforening.


Men det er da påfaldende, at vognmændenes ellers højt profileret specialforening for dyretransporter under DTL (DTL Dyr) og de enkelte, efterhånden meget store, transportfirmaer der i dag er de absolut toneangivende som transportør for Danish Crown og Tican helt og aldeles er i flyverskjul og klapper helt i.


Så kære chauffører, hvis det virkeligt forholder sig som chaufførernes talsmand har givet udtryk for, så kør hjem og bliv hjemme til chaufførens navn helt er fjernet fra enhver lovtekst og bekendtgørelse.


Det er vognmanden ansvar at sikre at de af ham påtagne transportopgaver er forsikret på en sådan måde, at chaufføren alene kan koncentrere sig om omhyggelig transport og omgang med de dyr landmanden /slagteriet skal have transporteret.


Det er i første omgang ikke politikerne i skal have fat , det er jeres vognmænd.


Og I har et stærkt våben i hånden så brug det. Vognmændene vil s.... bukserne, hvis I gør det.


Så gør det dog. Ikke flere trusler. Gør I det ikke så læg en anden plade på grammofonen.


Men vi støtter jer, hvis I gør alvor af det.

Vognmand Christian Jensen
Nordvej 12
9900 Frederikshavn
(Dette indlæg er indsendt af Christian Jensen som privatperson)

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.125