Debat

19. februar 2019 - 01:43

App linkNu på Google Play

- Man tager sig til hovedet

19. februar 2019 - 01:43

Af Redaktionen |

Debatindlæg:

 

Jeg forstår heller ikke det med de 10 cm. Entreprenørbilerne kan da ikke køre lovligt af den grund. Selv boogiebilerne er på større dæk end os andre, som forsøger at holde højden nede. Nu om dage er en standardtrailer bygget til en skammelhøjde på 110 cm.

 

90 procent procent af os, der ikke kører jord og grus, ligger på en skammelhøjde mellem 115-120 cm. Man skulle så mene, at vi kan holde højden indenfor lovens rammer. Men kære venner, det her er transportbranchen. Lur mig, om ikke der fluks bliver bygget nogle endnu højere trailere, så man kan udnytte marginalerne, også politiets, som jo har en tolerance, så man med 4,05 meter i højden ikke bliver tvunget til at koble fra på stedet.

Ydermere har jeg ved selvsyn og måling oplevet landevejsbiler, leveret med en skammelhøjde på 1,25 m. Bare for at spare på opbygningen.

 

Ja, man tager sig jævnligt til hovedet i denne tid.

 

PS. Og hvad med broerne? De bliver jo ikke højere, fordi bilerne bliver det.

 

Yderholm Godstransport
Ahornvej 1c
4632
Bjæverskov

Læst i alt:

1341 gange

Læses i øjeblikket af:

1

Til forsiden

Giv os din kommentar på ovenstående artikel:

Denne artikel er låst. Ønsker du adgang til låste artikler klik her for at købe et abonnement

 

Indtast dit brugernavn og adgangskode

Kundeservice

Danske Transport Medier APS
Christiansmindevej 12D
8660 Skanderborg
Tlf: +45 70 250 350
CVR: 19999181

Via mail

 

redaktionen@lastbilmagasinet.dk

Afstemning

{%binding poll.title%}

{%Binding option.title%} - {%if option.number_of_votes%}{%binding (option.number_of_votes * 100.0 / totalVotes).ToInt%}%{%else%}0%{%endif%}

{%binding totalVotes%} stemmer i alt

Tidligere afstemninger