23948sdkhjf

- Mange fejl har chauffører og vognmænd ikke skyggen af chance for at opdage

Debatindlæg som kommentar til dette indlæg:

Jeg skal ikke betvivle Rene Lundegårds tekniske kvalifikationer, men jeg synes, det virker bekymrende og kan ligne manglende indsigt i virkeligheden, når Rene Lundegård mener, det er meget let at undgå problemerne. Og jeg vil stadig fastholde påstanden, at mange af de fejl, man snakker om, er ting, som   chauffør og vognmand ikke har skyggen af chance for at opdage, da man ved tilkobling af trailer kun har ører og øjne til rådighed. F.eks. bremsekraft, hvordan vil Rene Lundegård gøre det ? Hvad med luftlækage på håndbremsekredsen, f.eks. en MGM-cylinder, der er utæt. Men der er jo som bekendt kun tryk, når håndbremsen ikke er aktiveret, og det kan således ikke høres, når man står parkeret.

Dette er bare lige et par eksempler, men jeg kan sagtens finde flere, der bekræfter, at den nye lov er helt uden for hegnet.

Et tænkt eksempel: Der er 30 trailere med en færge, som bliver trukket til en trailerplads af såkaldte havnetraktorer, og hvis det holder stik, at 30 procent af trailere har fejl, skal havnepersonel og rederier så afkræves de nye bøder på samme måde, som de chauffører der kører videre?      

Bjarne Nielsen
Keravavej 10
9800 Hjørring

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.203