23948sdkhjf

- Ministeren kan ikke sige, det ikke vil ramme chaufføren

Debatindlæg som kommentar til denne artikel:

Ministeren kan vel ikke sige, at det ikke kommer til at ramme chaufføren, at bødetaksten er sat op til 5.000 kr., hvis et dæk på trækket er nedslidt på et enkelt sted på dækket, som vente nedad, da man tog traileren, eller stoplyset pludselig ikke virker under kørsel, får man en stor bøde.

Når man siger, der er fejl ved 62 % af de lastbiler, man stopper, er grunden vel lidt, at dem, man tager ind til kontrol, ser ud til at have mangler.

Fejlene er det noget trafikfarligt eller bare en pære, der er sprunget, eller dimensionerne er lidt overskredet, som ikke har noget med sikkerhed at gøre?

P-bøderne skal afskaffes, indtil der er p-pladser nok, så længe, der er plads til, at trafikken kan afvikles. Det er ikke et problem i de andre EU-lande, og var det heller ikke i Danmark for to år siden.

Man lovgiver om, at der skal gives bøder for mere end 25 timers parkering og giver bøder for at holde uden for stregerne for at få penge i kassen. Det eneste, man får ud af det, er større mangel på chauffører. Hvem har råd til at tage penge med på arbejde, hr. minister!  Man får stress af ikke at vide, om man kan parkere uden at få en bøde.

Hvorfor analyserer man ikke de ting, som er skyld i så mange dræbte i trafikken i den sidste tid. Det burde være vigtigere.

Det er som om, vi alle er blevet modstandere i trafikken i stedet for at få det til at glide. Det eneste, der hjælper på det, er, at politiet får stoppet dem, der mener, de skal frem og kører hasarderet og ikke holder afstand.

Jens Dyrberg
Østerskovvej 32
7451 Sunds

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.108