23948sdkhjf

Ønsker Færdselsstyrelsen ikke størst mulig trafiksikkerhed?

Redaktionen har modtaget dette debatindlæg fra Herlufmagle:

Vi har nu igennem mange år på flere måder forsøgt at passe på vores medtrafikanter og medarbejdere på vejene, bl.a. ved at montere ekstra baglygter på bagsiden af vores lastbilers førerhuse i en højde af 3,5 til 4 meter over vejbanen, så de på lang afstand er synlige for bagfrakommende trafikanter.

Disse baglygter indeholder rødt lys (for baglysmarkering), rødt stoplys, blinklys samt blitzblink, således at alle medtrafikanter på lang afstand kan se disse baglygter pga. deres høje placering på førerhuset.

I mange tilfælde holder vi på mørke landeveje og læsser eller aflæsser asfaltmaskiner eller andre entreprenørmaskiner, hvor det næsten kan være umuligt at se sættevognens baglys, før man er meget tæt på køretøjet, hvilket kan afstedkomme farlige situationer eller i værste tilfælde kan føre til ulykker.

Disse baglygter er nu ikke længere lovlige ifølge Færdselsstyrelsen!

Vi er mange, der håber på, at Færdselsstyrelsen meget hurtigt erkender problemet og ændrer holdning, når de har fået gennemtænkt sagen.

Det er i alles interesse, at trafiksikkerheden er så høj som mulig på de danske veje, og det bidrager de omtalte baglygter til.

Jørgen Rørby Johansen

Rørby Johansen A/S

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.11