23948sdkhjf

DEBAT: Mange reaktioner på prissænkning

Ja, det er ikke så spændende, men de mangler jo heller ikke biler, og gør de, så er det sikkert ikke noget problem at skaffe dem. Det, der er problemet, er jo, at de fleste, der kører den slags kørsel, kører med chauffører, der ikke får de lønninger, der hører til de transportformer, altså ikke overenskomstmæssige lønninger, og så lever de på deres uberettigede udefradrag, som man har ret til, når man kører eksportkørsel, og det ved vi jo godt alle sammen.

Men problemet kan løses, bare lad være med at køre for dem, og er der nok, der gør det, så kommer prisen også op.

Men DSV er jo ikke det eneste sted, hvor prisen er for lav, det er den jo alle steder.


Niels Jørgen Nielsen
Lyrevej 8, Vorup
8940 Randers SV

Så er det måske snart på tide, at I vognmænd bliver hjemme i stedet for at køre jer selv ihjel økonomisk.


Erling Pedersen
Duevej 25
3550 Slangerup

Ja, man kan sige, hvad man vil, om DSV, men den logik, de lever efter, er helt deres egen.


Hans E. Kratholm Rasmussen
Møllevej 17
7500 Holstebro

Det undrer jo som sådan ikke nogen, at DSV gør dette. Det er jo før set. Husk på, DSV er ikke et transportselskab i ordets bogstavelige forstand, men derimod en pengemaskine.

Samtidig er det jo en "rigtig" god undskyldning for endnu engang at kunne tage flere "talibanere" ind og køre for sig, for så når dette kommer på tale at kunne sige endnu engang: "Jamen vi kan ikke få danske biler".

Nej, det tror da f..... der er da ingen danske vognmænd med en smule respekt for sig selv og branchen, der kan køre til sådanne priser.

Og et godt gæt vil være, at når DSV kommer med regnskab, har de endnu engang et kæmpe overskud. Igen betalt af de små vognmænd.


Poul Petersen
Tårupvej 35, Taulov
7000 Fredericia

Unfair eller ikke. DSV er købmænd, præcis som mafian rundt omkring i verden, og bruger samme metoder, fordi det kan lade sig gøre. Det er ikke DSV, der er dumme, det er de vognmænd, der sælger sig selv hver dag for dem.

Stop dog med at køre for dem - og andre - der sætter prisen ned, hvis den i forvejen er under kostprisen. Jeg tror for øvrigt, mange "vognmænd" ikke engang kan regne den ud.

Problemet er, at mange vognmænd har en masse biler kørende sådanne steder uden at vide, hvad de gør. Hvad skal de med alle de biler, når de bare lader dem køre sådanne steder i blinde.

De kan ikke engang holde økonomisk til at køre hjem bare en uge. Gjorde alle det, ville problemet være løst, for godset skal køres. Men det er ved at være sidste chance, for når andelen af udenlandske biler bliver større, har danske vognmænd ikke den mulighed længere.


Johnny Jensen
Kuskevej 29
4760 Vordingborg

Det er et gammelt trick fra DSV. Det gjorde de også, da jeg kørte Frankrig for dem. Fragtstigning hos kunderne, men vi vognmænd fik en skrivelse at se ved en kunde, hvor de forlangte 4 % mere for fragt til Frankrig. Ja, og vi kunne få en lang næse. Det blev så enden af det, til en håndfuld stoppede med at køre for dem.

Men husk det nu, jer der kører for dem. De 20 øre pr. km/t, de nu stjæler fra jer, uden at de behøver gøre noget for det. Det er dem, der er med til overskriften millionoverskud hos DSV.

Det er næsten standard, når deres regnskab udkommer. Og det er dem, I skulle ha haft til lidt fornøjelse. Men den udebliver nok i år.

De tror, at danske vognmænd kan køre til samme pris som østeuropæerne.

Lars Jørgensen
Åbenråvej 14
6340 Kruså

Man har altså lov til at sige nej, også til DSV.

Så længe de danske småvognmænd ikke har lært dét ord, bliver det ved sådan.

Lad dem dog køre deres gods selv. De stjæler med arme og ben ved at byde priserne ned for så at få deres i forvejen underbetalte underentreprenører til at køre endnu billigere!


Steen A. Jensen
Slåenbakken 12
8520 Lystrup

Jeg kan efterhånden ikke forstå, at nogle vognmænd bygger deres forretning op om kørsel for denne speditør, lad dog bilerne stå hjemme en måneds tid og så lad DSV's egne få biler køre den måned, for de kan da ikke få det til at hænge sammen.

Eksempel:

Min tidligere vognmand kørte for DSV Esbjerg, han trak gods til dagligvarekæder i København fra Vejle, den tur gav 3500 kr. plus returlæs, hvis der var et sådan. Dette beløb skulle dække udgifterne til lastbil og chauffør samt helst et lille overskud til firmaet. En aften ringer de så fra DSV og beder ham køre et ekstra læs, desværre har han ingen biler hjemme, så DSV foreslår, at han henter en af deres biler i Vejle og kører turen som ansat hos dem.

Det gør han så, han bruger sine 12-15 timer på denne tur, Vejle-København og selvfølgelig hente og aflevere bilen igen. Afregningen kommer, og sjovt nok - med timeløn, overarbejde, feriepenge og pension bliver dette beløb så knap 3300 kr. for en enkelt dag.

Det vil sige, han kun får 200 kr. ekstra for at lægge bil og diesel til. Hvorfor ikke bare lade DSV selv køre deres gods, så de kan finde ud af, hvad det koster at drive vognmandsforretning.


Hans Borup
Ribesvej 11
6430 Nordborg

Sjovt nok, at DSV bruger transportnedgang i Europa som årsagen til at nedsætte transportprisen, da det jo især er østeuropæiske chauffører, der kører den transport.

Underligt at det lige netop skal gå ud over danske vognmænd.


Jørgen Hammelstrup
Benløseparken 199, st. th.
4100 Ringsted

[add:323]

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.062