23948sdkhjf

DEBAT: Samme debat hver gang

Sjovt nok var der samme debat, sidst DSV nedsatte deres afregninger. Jeg vil ikke kommentere det så meget, men det er et rimeligt frit land, vi lever i, og de vognmænd, der vælger at køre for en kunde til en pris, der kun kan lade sig gøre enten med tab eller ved brug af fiflerier og snyd, må efter min mening selv bære ansvaret.

Det kan ikke være hverken DSV eller andre, der bærer det ansvar, de tilbyder vilkårene, men det er da valgfrit at tage imod det.

Jeg har stor respekt for den forretning, som DSV har bygget op, men er ikke nødvendigvis enig i deres måde at behandle samarbejdspartnere på. Det irriterer også mig, når man møder timepriser på helt ned til 325,- for en trækker, det er helt sindssygt og nok ikke noget, vi kommer til livs, før alle de useriøse, der fusker med tingene, er væk fra markedet.

Men glem alt om at klandre DSV og andre, der stiller tilsvarende vilkår op, det er vognmændene selv, der bruger fusk og svindel som konkurrenceparameter, og her kan og vil vi andre ikke være med.

Glem også kampen mod udenlandske biler. Kan de gøre det lovligt, og det kan de ofte ved en tur til Tyskland/Sverige indimellem, så cabotagereglerne bliver overholdt, så er det helt naturligt, at de bruges, hvor det er muligt. Du køber jo heller konsekvent B&O, vel (som jo ikke engang produceres i Danmark)!

Både du og jeg køber jo masser af varer fremstillet i andre lande, og det vil være sådan, at er vi ikke konkurrencedygtige, så mister vi indtægten/arbejdet osv., sådan er verden, og det kan ikke bekæmpes, så lær at leve med det og brug de muligheder, der er.

Men som sagt igen, der er ingen, der tvinger nogen til at køre, og kan man ikke regne eller er ligeglad, så må man acceptere at være til grin.


Jens-Ole Larsen
Dalsvinget 22
4200 Slagelse

[add:325]

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078