23948sdkhjf

- Det er dét her vi er bange for

Debatindlæg:

I Vognmandslauget har vi den opfattelse, at vores medlemmer overholder reglerne, at bilerne er i orden. Derfor er vi ikke bange for forhøjede bøder for kritiske fejl, bortset fra, at det skræmmer chaufførerne væk. Nu holder chaufførerne pludselig hos en kunde og vil ikke køre længere, fordi en af de otte baglygter pludselig er gået i stykker. Det er en ny ting, vi skal leve med.

Næ, det vi er og altid har været rædselsslagne for, er politiets grænsesøgende måde at håndtere os på. De ønsker at straffe os hårdest muligt og meget gerne for noget, der ikke er ulovligt. De samarbejder med bilinspektørerne, der også er en del af politiet. Bilinspektørerne skulle have været objektive og give dommeren det sande billede, men det er de ikke. De bygger ofte deres udsagn til dommeren på de oplysninger, de får fra politiet. Det er dét, vi er bange for.

Derfor inviterede vi Jacob Forman (til fyraftensmøde tirsdag hos TEC i Hvidovre, red), der er den advokat i Danmark, der har størst erfaring med transportbranchen, og for den sags skyld bilerne, da han er tidligere chauffør.

Min ængstelse startede på et møde i Fredericia, hvor DTL havde inviteret tungvognspolitiet til møde for at fortælle om de nye tiltag med højere bøder, og hvad kritiske fejl var. Desværre er jeg endnu mere nervøs nu end tidligere.

Myndighederne er røvere og banditter, så enkelt er det, og det er præcis det, vi i branchen ikke vil finde os i. Selvfølgelig skal bilerne være i orden. Det er de i øvrigt også. Hvor mange ulykker med store vogne skyldes mekaniske fejl eller dårlig vedligeholdelse? Næsten ingen.

Steen Tofteng
Egeskovvej 2
2665 Vallensbæk Strand

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.063