23948sdkhjf

- Er det samfundets opgave at drive en underskudsforretning?

Kommentar til denne artikel:

Ja, det ville jo være dybt underligt, hvis jeg ikke havde en kommentar her.

Så jeg gentager gerne mig selv. Budskabet og spørgsmålene er stadig de samme. Og de skal naturligvis rettes til de ansvarlige politikere og ikke mindst til bestyrelsen i PostNord / PostNord Logistics A/S, da de både er ejere og dem, der bestemmer:

Er det samfundets opgave at drive en underskudsforretning, der på syv år har kostet 275 mio. i kapitaltilførsel grundet massive og vedvarende underskud på et marked, der ikke mangler kapacitet og konkurrence?

Svar ja eller nej, det er det eneste, vi beder om.

Vil man så svare på næste spørgsmål. Hvor længe anser man det for klogt og fornuftigt, at staten kører en underskudsforretning? Der er nu gået syv år, så hvornår vil man overveje, om det er klogt og fornuftigt at lukke eksperimentet ned? Er det efter 8, 10, 12 års drift?

Hvad er svaret her ?


De fleste investorer og bestyrelser ved jo godt med sig selv, hvornår man giver op og ikke smider gode penge efter dårlige.

Sidst, men ikke mindst, spar os alle for den historie, at man ikke modtager statstilskud i PostNord Logistics A/S, men ” tjener ” dem andre steder, hvilket ofte ses forsvaret af PostNord-ansatte. Jeg ved ikke, hvem der bilder jer det ind.

Prøv ar regne baglæns:
Hvis PostNord Logistics ikke havde eksisteret, så havde der været 275 mio. mere i kassen i PostNord.  
Så havde man kunnet undlade at bede om de 275 mio. i tilskud fra staten til PostNord
Så havde samfundet sparet 275 mio. skattekroner
Og nej, man har ikke tjent noget, som man kan ødsle væk, når man har rød bundlinje og får tilskud - spørg en hvilken som helst revisor. Den første krone, man bruger, er altid en tilskudskrone, når man ikke magter at stå på egne ben.

FragtmandJens-Ole Larsen, talsmand og medlem af bestyrelsen i STOP Unfair fragt

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.141