23948sdkhjf

- Forskellen i hastighed er blevet for stor

Debatindlæg som kommentarer til denne artikel:

Jeg synes, at det er vanvittigt, at Preben Nielsen mener at, hans tid er vigtigere end en lastbilchaufførs. Lastbiler er ikke årsagen til alle de uheld, der sker. Primært er det ganske enkelt på godt dansk manglende ever og overblik over trafikkens flow og forhold fra bilistens side, der er skyld i det, samt stress over, at man er kommet for sent ud ad døren på en regnvejrsdag. Der ved jo alle, hvor der sker uheld. De samme steder hver gang.

Hver morgen, når jeg kører i min personbil fra Tappernøje til Køge op til min lastbil, ligger jeg i overhalingssporet hele vejen. I så lav fart, at lastbilerne overhaler mig inden om, og der er nogle gange 500 meter til 1 km op til den næste lastbil. Det er jo sygt.

Jeg tror, at de 80 km/t, lastbiler må køre, er for lavt, og jeg ved godt, at 80 procent af dem kører 89-90, men faktum er, at det er stadig for lavt.

Konklusion er, at hastighedsforskellen mellem biler og lastbiler er blevet for stor til, at der kan være et godt flow. Kig bussernes vej.

Stefan Reffelt
Jægervænget 3
4733 Tappernøje

 

Det er jeg helt enig i. Jeg er selv chauffør og kører 80 på motorvej og 70 på hovedvej. Problemet er bare, at der bliver overhalet på livet løst også i forbudszone. Og jeg synes, at der mangler noget kontrol, og det er for det meste danske chauffører, der bryder reglerne.

Torben Corydon
8160 Tørring

 

 Bare rolig, Preben Nielsen, du bliver sikkert fri for os i hele december måned. Og ulykkerne?

Er det forresten ikke tåberne, der møder på arbejde i tidsrummet 7.30 – 9, der står for ulykkerne? For det er da i det tidsrum, trafikradioen har mest travlt med at fortælle om sammenstød og eneulykker.

Mon ikke det er den gruppe, du tilhører, Preben Nielsen? For du lyder som de egoister, der kører i det tidsrum.

Peter Nielsen
9900 Frederikshavn

At læse Preben Nielsens svada mod lastbilchaufførerne bekræfter mig i, at verden har meget at lære endnu. Dertil fulgt også den stigmatisering af lastbiler på de danske motorveje.

Når nu den kære Preben sætter sig ind i sin personbil og triller ud på vejene, så er han ikke omfattet af køre/hviletider, 24 timers-reglen, rådighedstiden osv. Preben kan således køre solen sort, hvis det passede ham - uden at skulle stå til ansvar for nogen - medmindre han er gift, og konen har noget at skulle ha’ sagt.

At give lastbiler skylden for lange køer og uheld viser igen, igen den hetz, der føres mod selvsamme køretøjer.

Ja, der findes brodne kar indenfor tungvognstrafikken, men ser man på antallet af uheld i trafikken, hvor lastbiler er inkluderet, så er det antal mindre end uheld blandt almene køretøjer herunder biler og cykler og de nye el-løbehjul. Tænk over det.

At indføre et totalt overhalingsforbud på lastbiler på de danske motorveje vil ikke afhjælpe problemerne, da bilister stadig vil skære ind foran, fordi de er ved at misse deres afkørsel.

Den danske transportbranche er under massivt pres fra lykkeriddere, der presser prisen på transportsektoren ved bl.a. at hive billig og underbetalt arbejdskraft ind fra Østeuropa mm.

Den danske opførsel på vejene er ekstremt egoistisk, og vi tænker kun på os selv, og alle skal bare flytte sig, ellers bliver man truet med horn, blink, flyvende knytnæver og hvad ved jeg.

Jeg kører selv lastbil, og jeg ser en del på de danske veje, og lad mig bare slå fast. Ja, jeg begår også fejl. Ingen er fuldkommen.

Tommy Vestersøe Møller Christensen
Rugvænget 5
7330 Brande

 Ham der Preben er helt galt på den. Der er flere dage, hvor jeg som chauffør har været ude for, at det at køre f.eks. 82 i stedet for 80 eller 70 er forskellen mellem at nå hjem uden at skulle holde 45 minutters pause eller ej. Eller mellem at skulle holde 11 timers hvil før, at man kan kører hjem eller ej.

Flemming Jacobsen
Huslodsvej 71 1.MF
7000 Fredericia

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.067