23948sdkhjf

Fynsk vognmand ’nanotuner’ 18 biler

Lavere støjniveau, bedre motorgang og gearskifte er primære plusser.

- Jeg oplever et lavere støjniveau, når vi starter bilerne. De trækker mere jævnt, og så giver det et bedre gearskifte, når bilerne har kørt cirka 100.000 til 150.000 kilometer.

Sådan lyder det blandt andet til Vognmandens Fagblad fra vognmand Peder Johansen, indehaver af Dilligencen ApS med adresse i det nordlige Odense.

Han forklarer, at årsagen til, at han oplever de nævnte fordele er, at han gennem længere tid har suppleret bilernes olieskift med tilsætningsmidler RVS, der baseres på nanoteknologi og forhandles af RVS Danmark i Silkeborg.

Bedre dieseløkonomi

Dilligencen åbnede i 2002, og i dag opererer Peder Johansen med 18 egne biler, der primært leverer kurer-, distribution- og firmakørsel med gardin- og bokstrailere over hele Danmark.

- Jeg har to Mercedes-Benz lastbiler. Da de begge havde kørt 30.000 kilometer, lavede jeg et lille forsøg, hvor jeg tilsatte RVS ved olieskift på den ene bil. Så sammenlignede jeg dieselforbruget på begge biler, og bilen med RVS i motorolien kørte nu 3,8 kilometer per liter diesel, mens den anden fortsatte på 3,6 kilometer per liter, tilføjer vognmand Peder Johansen til Vognmandens Fagblad.

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.062