23948sdkhjf

Iveco opdaterer S-Way-serien

Mindre end to år efter lanceringen af Ivecos S-Way præsenterede Iveco tirsdag eftermiddag allerede den første opdatering af flagskibet.

Nyhederne handler bl.a. om endnu mere konnektivitet med den stemmebaserede samarbejdspartner, Iveco Driver Pal, samt et opdateret motorudbud og ny generation bagaksel.

- Det er usædvanligt, at en producent foretager en betydelig produktopdatering kun to år efter lanceringen af en helt ny model. Dette er dog præcis, hvad vi gør med Iveco S-Way - og vi forbedrer et køretøj, der allerede var blandt de bedste i sin kategori. I dag, med den nye Iveco S-Way, bevæger vi os til det næste niveau med et innovationsniveau, der ikke har noget modstykke på markedet. Vi tilbyder vores kunder et køretøj, der foregriber deres behov og vil overgå deres forventninger, lød det på præsentationen fra Giuliano Giovannini, chef for Medium & Heavy Line Product Management.

De store ord bygger bl.a. på det nye motorudbud, som opfylder Euro 6/E-emissionsstandarderne og er typegodkendt til 100% biodiesel af anden generation, såsom HVO. Cursor 13-serien er blevet udvidet med to nye effektklasser, 490 hk og 530 hk. Cursor 11- og Cursor 13-motorernes effektivitet er blevet forbedret gennem øgede kompressionsforhold og en ny strategi for forbrændingsstyring.

13-liters motorerne er kombineret med nye bagaksler med enkeltreduktion, og højere bagtøjsudveksling ned til 2,31:1 kan fås med standardprofildæk. Dette muliggør betydelig down-speeding, hvilket resulterer i større effektivitet ved langdistancekørsel.

Der er desuden nye funktioner som Eco Mode-funktion til det automatiske aircon-anlæg, som eliminerer unødvendig energiabsorption, ligesom A-stolpernes nye aerodynamiske dæksler giver en yderligere forbedret luftstrøm omkring førerhuset.

Den nye Iveco S-Way ændrer måden, som chaufføren interagerer med sit køretøj på med unikke stemmeassistenten Iveco Driver Pal, som gør det muligt for føreren at interagere med køretøjet, dets styresystem, Ivecos kontrolrum og alle flådestyringsfunktioner ved hjælp af stemmekommandoer gennem en fuldt integreret Alexa-enhed, samt flere andre interaktive funktioner.

Iveco satser stort på gas som det førende alternative drivmiddel i de kommende år, og CNG- og LNG-versionerne af Iveco S-Way til henholdsvis komprimeret og flydende naturgas har nu fået nye smarte hjælpesystemer, såsom koblingskompressor og styringspumpe med variabelt flow, hvilket yderligere øger deres brændstofeffektivitet. Motorforbedringerne og de nye funktioner deler modellerne med diesel-versionerne.

Til gengæld er Iveco S-Way stadig udstyret med traditionelle sidespejle. En spejlfri Iveco-løsning var ellers allerede på tegnebrættet op til S-Ways første lancering i 2019 – men den kommer vi altså til at vente på lidt endnu.

Artiklen er en del af temaet Nye lastbiler.

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.188