23948sdkhjf

- Køberne af de ulovlige ydelser skal overveje deres forretningsmodel

Kommentar til denne artikel:

56 mio. i bøder for ulovlig cabotagekørsel.

Det er, hvad gennemsnittet ville blive på årsbasis, hvis man teoretisk set fremregnede de tre dages bøder her til årsbasis.

Og det her er jo kun en dråbe i havet!

Så det beviser til fulde dét, der er sagt hele tiden. Der er ikke kun noget at komme efter, der er meget at komme efter!

Men dejligt, at man nu laver kontroller. Det har nok også den ”bivirkning”, at man lige finder totalt nedslidte dæk, alkoholpåvirkede chauffører og andre ulovligheder samtidig, som er er til fare for trafiksikkerheden.

Så selvom man jo gerne vil være i fred, så gælder det ikke lige her. Kontrol, kom bare an!

Vi siger kun tak, vi der kører på gule plader, forsøger at overholde reglerne og ikke fusker bevidst.

Skulle man nu lige udover cabotageovertrædelser også begynde at øve sig i at se lønsedler, ville det være en god ide.

Og som jeg har sagt og skrevet flere gange: I, der fusker, også dem på gule plader, der kører på eksportoverenskomst uden at forlade landet, og jer speditører og kunder, der godt ved, at der ikke er rent mel, hverken i vognmandens eller jeres egen pose, uanset farven på nummerpladen, ret nu ind. Vær dog stolte af vores erhverv, som her under covid-19 har vist, hvor værdifuldt det er. Arbejd for ordentlige, fair vilkår, brug reglerne, i stedet for at bryde dem, så kan vi måske få prisen for transport højere op end 410 kronet i timen for et køretøj til 1 mio. inklusiv brændstof, slitage, forrentning, afskrivning og chaufførens lønomkostninger.

Timeprisen i en vognmandsforretning ligger stadig flere hundrede kroner under det, montører/ håndværkere mm. kræver i timen for at rasle rundt i en gammel kassebil med værktøj for 50.000 i kassen.

Men det største budskab her efter at have læst artiklen må være, at køberne til de ulovlige ydelser skal overveje deres forretningsmodel. Så kan det også være, de kan løfte blikket og se sig selv i spejlet om morgenen.

At fire danske selskaber er sigtet for medvirken til overtrædelser er første gang, jeg har hørt, man gør det. Det er godt nok interessant.

Så kære politi, ros for det her, og mere af det

Jens-Ole Larsen – fragtmand på ”gule” plader.

Jens-Ole Larsen
Dalsvinget 22

4200 Slagelse

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.064